• Frokenpilla

Hur avslutar jag mitt medlemsskap i kommunal?

Hej!

Jag har varit  medlem i kommunal sen jag började jobba, vilket är 10 tår.

NU har jag tröttnat regält.

Dom är sjukt svåra att få tag i, ringer jag min sektion (vilket jag behövt ett antal gånger dom senaste 2 åren) är dom _alltid_ på tjänsteärende fast dom ska vara där från 8-16,det är aldrig någon som ringer tillbaka och jag har inte heller fått någon vidare hjälp av dom i kampen mot min knäppa arbetsgivare trots att det funnits direkta lagbrott.

Ringer man kommunals huvudkontor, kan dom inte heller hjälpa en, utan man blir då hänvisad till sin sektion. Nu har jag dessutom inte fått någon inbetalningsavi från facket på tre månader och har försökt få kontakt med dom lika länge för att få en. 

När jag ringer kommunal så blir jag hänvisad till medlemscenter, och ringer man dit säger som "det är många som ringer just nu, försök senare" sen lägger dom på?! det har varit så i flera veckor. Jag försökte då maila istället och fick svar efter TRE mail, och två veckors tid. I det tredje mailet var jag regält otrevlig.

Jag fick då svaret att dom har dragit min medlemsavgift på min a-kassa (vilket jag inte har sett?!) men får lita på. Jag har inte fått besked att dom gjort det heller för i början av min arbetslös betalade jag in själv.
    MEN dom vägrar svara på hur jag går ur kommunal?!

Har ställt frågan i två mail och får inget svar alls. Försöker googla mig till det och navigera via deras hemsida men hittar ingen information (jo, senast uppdaterad 2008!!)  Har förstått att det är tre månaders uppsägningstid också så jag vill ju gärna få gå ur...när dom förhalar det såhär så förlängs tiden (smart av dom!) men nu känner jag att mitt urträde måste gälla from att jag bad om att gå ur via mailen första gången.

Hur gör man?!
    Det är ju svårare än att gå ur Jehovas.... 

• Svar på tråden Hur avslutar jag mitt medlemsskap i kommunal?
  • Linda 707

Du får skriva ett handskrivet/dataskrivet brev och där säga att du vill gå ur kommunal och sen skickar du det upp till huvudkontoret (tror det ligger i Östersund) glöm inte personnummer, datum och namnteckning på pappret bara.

• Iadolf

Vill nu gå ur a kassan på grund av att jag är sjukpensionär.

Svar på tråden Hur avslutar jag mitt medlemsskap i kommunal?