Bestående skador av SSRI, blir aldrig frisk efter nedtrappningen känns det som? Erfarenheter?
Sen jag slutade med en SSRI medicin som jag ätit har jag blivit hundra ggr sjukare än vad jag var innan jag började äta tabletterna.
Har varit utan tabletter i drygt en månad och har det så jobbigt både psykiskt och fysiskt.
Jag har sedan nollningen fått blåmärken på benen (stora och många), en jobbig klåda, aptitlöshet och viktnedgång. Sånt som jag aldrig hade innan jag åt detta rävgift.
Psykiskt mår jag hemskt, gråter i stort sett varje dag (har fått tillbaka känslorna med besked, grät aldrig när jag åt SSRI, kände mig avstängd), känner mig mer deprimerad nu än innan jag åt tabletterna. Eftersom min kropp reagerar så mycket på utsättningen så undrar jag vad de har ställt till med i hjärnan, kanske bestående SKADOR?.
Har som sagt "bara" stått ut en månad, men jag vet ej hur länge det är normalt att ha utsättningssymtom, min läkare säger att de ska gå över på en vecka. Men när man läser om andra som slutat så verkar det som att det kan ta flera månader, vilket känns lite lugnande, då finns det fortf hopp!
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter angående utsättning av SSRI?