Febreg skrev 2012-07-13 17:22:10 följande:
Tack för svaret!!
Ska genast kolla upp detta, vet tyvärr inte vart du menar någonstans, var i Platanias senast -99, så minnet sviker lite.
Vad är det som gör Platanias bättre än Agia Marina? :)
Vill gärna ha bra utbud på restauranger och en bra strand :)
Busstorget jag pratar om ligger mitt i Platanias, alltså helt centralt :)
Platanias och Agia Marina ligger precis berdvid varandra, det tar inte alls många minuter att gå mellan de olika byarna. Själv brukade vi variera och ibland ligga på stranden vid Platanias och ibland tog vi en strandpromenad bort till Agia Marina ca 15 minuter.
Platanias är dock större än Agia Marina, mer resturanger och mer shopping. Platanias har sin charm och går du upp längs med berget så hittar du lite mer avlägsna restauranger med en helt fantastiska utsikter över havet.
Stranden varierar längst med hela kusten och själv har jag alltid legat på olika ställen, ibland bara sandstrand och bland med mer stenar etc. Vad som varierar mest mellan Agia marina och Platanias när det gäller stranden är att det är mer låggrund i Agia Marina.
När vi bodde i Agia Marina så var det supermysigt men lite litet för min smak och varje kväll gick vi in till Platanias då utbudet av allt är större där, därför gillar jag Platanias mer.
Gud vad härligt med semester :) !!!!