• paaperplane

barnmat i grekland, rhodos?

Hej.
    Jag och min sambo skall till Rhodos i höst med vår dotter. Hon är då åtta månader, (ni som är fördömmande mammor här och skall komma med massa kommentarer om vilken idiotisk mamma jag är som tar med mitt barn utomlands i så ung ålder behöver inte kommentera)
    vad jag vill veta är om någon varit där och vet om det finns barnmat på burk där? alltså motsvarande den vi har här i sverige? 

• Svar på tråden barnmat i grekland, rhodos?
  • läkarstudent

Japp, det finns barnmat i grekland. Dock har de inte exakt samma rekommendationer där som här. Det kan t.ex. finnas spenat i burkarna. Men det är ju bara att du undviker just de burkarna om du vill det. Välling finns inte.

• santana01

Jag har aldrig rest till just Rhodos med barn, men kan tipsa om att det oftast är apoteken som säljer barnmatsburkar i Grekland - inte mataffärerna som här i Sverige. 

• doggy

Vi tog med burkmat o välling när vi åkte dit förra året med vår då 8 mån , det finns där oxå både välling o mat men vi tog det säkra före det osäkra , köpte yoghurt o frukt o bröd där till barnet istället !

• Zenobia

Jo då det finns barnmat där men står det på grekiska så är det rena grekiskan och svårt att läsa vad det innerhåller.  Svårt också att kolla om dom har salt i maten med.
    Men ska man vara borta en tid så är det juh sak samma skönt att slippa ta med sig. 

• honeydew

Var på kreta förra året och ja, det fanns barnmatsburkar. Nestle och de märken vi kände igen kostade däremot upp till 4 euro för en liten burk!! Fanns något billigare med grekiska märken. Det blev mycket bröd, frukt och yoghurt istället 

Svar på tråden barnmat i grekland, rhodos?