• Sandiieliie

Falu/Borlänge bor med bf februari 2013

Tänkte kolla om det finns någon från Falun eller Borlänge eller närliggande som också väntar sitt första barn? :) Kan vara kul att dela med sig av allt som händer och kanske träffas IRL. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-15 20:49
    BF- lista

Sandiieliie - 13 februari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-21 07:37
    Milasmirakel - 21 februari 2013

• Svar på tråden Falu/Borlänge bor med bf februari 2013
  • Ikaslingon

Hej!
    Jag bor lite utanför Falun och väntar vårat första barn runt den 19 februari.:)
    Jag är i vecka 9 (8+3)

• Sandiieliie

Hej, :)
    jag bor i falun och väntar mitt första också :) bf 15 feb :)
    Jag är i vecka 10 (9+1)
    Kul att du hittade hit :)

Är du ofta trött och illamående eller har du sluppit det?
    Hur gammal är du om man får fråga? :)

• Ikaslingon

Åh va kul:) jag är snart 23. Jag har inte varit speciellt illamående. Men har varit trött, svullen, ömma bröst, lite molvärk.
    Du då? Hur gammal är du? Hur bor du/ ni?
    Jag och min sambo hyr hus i linghed nu, men har köpt hus och får nycklarna den 1/8, i enviken. Jag jobbar i Falun.
    Vart är du inskriven?
    Vi har varit på hälsosamtal på Elsborgs Familjecentral, vi ska på inskrivning den 1/8. Jättefint och verkar toppenbra där!

Jättekul om vi kan hålla kontakt.

• Sandiieliie

Jag har haft stora bekymmer med illamående och kräkningar men börjar bli bättre nu, efter flera veckor med extremt lite mat är jag äntligen sugen på saker igen! :)

Jag är 24, fyller 25 i februari ;D Just nu bor jag i en etta men vi ska flytta till en trea i oktober. :) Drömmen är ju att hitta det där huset men då vi gifter oss om två veckor har vi valt att lägga pengar på det i första hand och såklart nu den lilla. ;D

Jag är inskriven på specialmödravården då jag har diabetes. Ja det tycker jag med att vi ska göra, :) inte alltid killen hänger med på vad som händer och alltid kul att ha någon tjej att dela det med! :)

Har ni gjort ultraljud ännu? :)

• Ikaslingon

Urs för illamående. Jag är tacksam att jg har sluppit det värsta!
    Vad roligt att ni ska gifta er:)
    Försökte ni länge innan det blev bebis eller gick det fort?

Vi åkte till Sthlm för ett vul, på mamamia i
    vecka 7+0. Jag var lite orolig. Men vi såg tillslut en skugga med hjärta:)

Vilken vecka är du i? Jag är 9 (8+6). Längtar så till vecka 12 är över. Vi har sagt att vi ville vänta till vecka 12 innan vi berättar för alla. Så bara en vän vet, ingen mer.

Jag har ju dessvärre gått upp mycket i vikt. Mest pga jag slutade med en medicin precis innan jag blev gravid. Jag gick ner över 10 kg av den medicinen, var nästan lite underviktig. Men sen jag slutade så kom nästan allt tillbaka genast, vilket jag har lite panik över. Men jag tänker att det är för det fina vi får:)

Jobbar eller pluggar du?

• Sandiieliie

Jag är i vecka tio (9+2) hos oss vet alla, försökte över ett år innan vi plussade så när det där plusset väl kom skrek jag av lycka men våga inte tro på det förens vi fick se ärtans lilla hjärtslag. :)

Jag höll också på att gå ner i vikt men har än så länge inte gått upp något, har ju heller inte kunnat äta så inte så konstigt. ;P Just nu är jag arbetslös, jobbar extra som barnflicka men letar jobb. Har dock inte kunnat göra så mkt dessa första veckor då jag mått väldigt dåligt. Men tror det börjar vända nu. :D

• Ikaslingon

Åh. Ser nu att mitt i lägg inte kommit med som jag skrev för längesen! Typiskt!

Nu är jag i vecka 10(9+5). Igår hade jag sådär läskigt ont igen, känns som stick/hugg/ilningar i livmodern. Läskigt. Jag blir ganska orolig, men antar att det bara är växtvärk! Hat läst andra som beskriver samma.
    Annars denna veckan har jag varit ganska irriterad och arg, kort stubin.
    Lite yr, höll på att svimma på jobbet:(
    Lite halsbränna på kvällen.

Hut mår du?

Snart, den 1/8 ska vi till bm. Jag vill verkligen göra tidigt ul, jag vill se att allt är bra! När jag haft ont i magen. Det är säkert omöjligt att få. Likaså kub.
    Antar att jag får ta en till tur till Sthlm?!

• Sandiieliie

Hej,
    Usch va jobbigt. Jag börjar må bättre men har fått en sjujäkla halsbränna och foglossning. /: Mitt humör är hemskt men jag börjar bli lite mindre arg nu. :)

Jag fick göra ett ultraljud i vecka sju för att jag var orolig så det borde du få, Jag ska till mvc imorgon :D

Svar på tråden Falu/Borlänge bor med bf februari 2013