• Hampus070827

Eran sista dag/natt innan förlossningen började, hur såg den ut???

Hur såg eran sista dag, eller natt ut innan förlossningen startade.....tecken, besvär osv....

Bara väntar nu,,,,,, 

Hampus 070827
  • Svar på tråden Eran sista dag/natt innan förlossningen började, hur såg den ut???
  • apelsin81

Det hela började på söndagskvällen med några ganska svaga förvärkar, med lång tid emellan. Hade inte haft några förvärkar innan så jag fattade först inte vad det var, men när jag förklarade för maken om smärtan i rygg/mage som började lite smygande, blev starkare och starkare för att sedan försvinna så menade han att det avar nog faktiskt värkar... Kunde sova på natten till måndag med hjälp av alvedon. På måndagen kom värkarna igen, lite oftare och de blev starkare och starkare. Det kändes först längst ner i magen, sedan gick det över mot ryggen. På e.m när maken kom hem från jobbet hade jag ganska starka värkar som kom med 8-12 minuters mellanrum. På kvällen tvingade jag maken att gå och sova några timmar för att han skulle orka köra till förlossningen mitt i natten, jag förstod att det skulle bli under natten. Vi har dessutom en bit att åka, 13 mil. Kl 01.30 kom värkarna med 3-4 minuters mellanrum, och var riktigt starka. Jag ringde förlossningen och sa att jag ville åka in, och bm sa ok...och menade att vi kunde ju alltid ta in på patienthotellet om det inte var dags än. Kl 04.00 var vi på förlossningen, då var jag öppen 3 cm och hade riktigt riktigt ont. Fick komma direkt in på en förlossningssal för att kunna få lustgas på en gång. 05.51 på tisdagsmorgonen tittade dottern ut... Jag är glad att vi inte väntade hemma längre :)

• April barn

Som vanligt utan känningar, vaknade 4 på morgonen av förvärkar som sedan gick över i riktiga värkar. Kände inte ett smack innan

• JoSoo90

Det kändes lite olika innan. Men söndagen kände jag ingennting tyckte de var jätte konstigt men måndag vid 12 började de kännas mer och tisdag morgon kom han :)

• hannis

Satt omväxlande i duschen och badkaret. Tittade på tv och försökte vila. Sova var uteslutet pga förvärkar var 20:e minut.

• Idaped

Började på midsommarafton redan vid 3-tiden på morgonen. Ringde förlossningen och fick komma in på kontroll då varmt bad, Riskudde samt alvedon inte hjälpte. Blev hemskickad då jag inte var öppen så mycket. Gick med oregelbundna värkar allt ifrån 4-9 minuter emellan. Klockan 20 stod jag inte ut längre, ringde förlossningen och nätt och jämnt fick jag komma in på en kontroll runt 21. Till barnmorskans förvåning var jag öppen så pass att jag blev kvar. Kl 02.42 var vår lilla pojk ute.

• Millie87

Fick en liten blödning plus en endaste värk under förmiddagen dagen innan. På dagen-D gick vattnet på eftermiddagen och i samband med det fick jag intensiva värkar. 2,5 timme senare var det klart!

• Goddag yxskaft

En miniliten teckningsblödning några timmar innan värkarna började.. annars ingen förvarning.

• HimmelHav

Jag hade ont på lördagen och åkte in och var då två cm öppen. Kände inget sönd. Och inget måndag fram till kl 14 ungefär. Då rörde jag mig lite väl häftigt, småsprang uppför en trapp, och värkarna satte igng på riktigt! 16 var vi på förlossn och kl 01 var hon ute!

• Alvi

Jag sov gott. Vaknade 7:30 med första barnet, 04:20 med andra, och 6:30 med tredje. Inga jobbiga nätter.

• charlottaråtta

Dagen innan det satte igång: Jag hade svårare att gå, gick långsamt med många sammandragningar (som inte gjorde ont), hade svårt att äta, gick på toa väkdigt många gånger. Började fatta att fl var på gång när sammandragningarna fick mig att börja svettas lite. Ett dygn senare var hon född! :)

Svar på tråden Eran sista dag/natt innan förlossningen började, hur såg den ut???