• Omorfia

Mina vänners vänner på Facebook?

Jag försöker läsa på lite om Facebook eftersom jag har "lovat" att skaffa ett konto. På facebooks sida om säkerhetsinställningar står det att mina vänners vänner kan se saker om mig och det jag skriver, hur går det till? Jag vill inte dela information om mig till mina vänners vänner, jag känner ju inte de personerna. Det kan ju bli hur många som helst. Hur undviker jag detta?
    En annan grej, vad är tidslinjen? Det står överallt om tidslinjen men jag vet inte vad det är..

• Svar på tråden Mina vänners vänner på Facebook?
  • Omorfia
    FreeForAll skrev 2012-07-14 11:50:55 följande:
    Ändra dina kontoinställningar.
    vilken inställning ska man ha då?
  • Anonym (Kyra)

Finns inställningar under säkerhet och sen även under fotoalbum. Vem som kan se bilder som du publicerar tex. Själv är jag inte sökbar via namn, men man kan hitta mig via mina vänner.
    Så en gemensam vän skulle kunna skicka en vänförfrågan den vägen.
    Alla bilder där någon taggar mig tar jag bort taggen på. Bilden ligger fortfarande kvar i den personens album men den är inte länkad till mig.
    Bilder som jag själv lägger upp kan bara vänner se, inte vänners vänner.

• Dixie

du kan även katagorisera dina vänner, med bekanta, vänner och nära vänner - det har jag gjort och ändrat inställningar så en del bilder och inlägg kan inte mina bekanta se - har en del som jag lärt känna genom olika föreningar och vill gärna hålla kontakten, men vill inte att de ska se bilder som jag lägger ut. 

Svar på tråden Mina vänners vänner på Facebook?