• josiejoss

Bo i centrala runby

Jag har fått erbjudande om en lägenhet i centrala Runby i Upplands Väsby. Är det ett lungt område? Finns det bra med matbutiker? Tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Bo i centrala runby
  • DesJoh
    josiejoss skrev 2012-07-14 11:25:53 följande:
    Jag har fått erbjudande om en lägenhet i centrala Runby i Upplands Väsby. Är det ett lungt område? Finns det bra med matbutiker? Tips tas tacksamt emot!

Och exakt VAR är "centrala" Runby?  Min man är född &  uppvuxen i Runby och jag har bott där tillsammans med honom i 5 månader.......svärfar & hans bror + svägerska bor där.

Det finns Runby + Runby Backar men inte "centrala" Runby.

Området är lugntGlad

Vid Runby Torg finns en liten matbutik = Tempo, vårdcentral, pizzeria.

Till centrum tar det max 15 minuter att gå.      
  • josiejoss
    DesJoh skrev 2012-07-14 23:22:35 följande:
    Och exakt VAR är "centrala" Runby?  Min man är född &  uppvuxen i Runby och jag har bott där tillsammans med honom i 5 månader.......svärfar & hans bror + svägerska bor där.

Det finns Runby + Runby Backar men inte "centrala" Runby.

Området är lugntGlad

Vid Runby Torg finns en liten matbutik = Tempo, vårdcentral, pizzeria.

Till centrum tar det max 15 minuter att gå.      
    Den ligger på Hagvägen. Är det mest barnfamiljen som bor där?
  • DesJoh
    josiejoss skrev 2012-07-15 10:56:28 följande:
    Den ligger på Hagvägen. Är det mest barnfamiljen som bor där?
    Oki.....men Hagvägen är bara Runby, EJ "centrala" Runby, finns som sagt bara Runby & Runby Backar....."centala" finns inte.

Hagvägen är okej, där har jag & min man bott.........är blandat barnfamiljer, äldre, unga.

Vilket nr ska ni bo på?      
  • josiejoss
    DesJoh skrev 2012-07-15 19:51:40 följande:
    Oki.....men Hagvägen är bara Runby, EJ "centrala" Runby, finns som sagt bara Runby & Runby Backar....."centala" finns inte.

Hagvägen är okej, där har jag & min man bott.........är blandat barnfamiljer, äldre, unga.

Vilket nr ska ni bo på?      
    Inte helt hundra på vilket nummer än, men vill försäkra mig om att det är ett bra område. Jag vill kunna röra mig på kvällarna och vill inte byta ner mig för jag bor i ett väldigt bra område idag.
  • DesJoh
    josiejoss skrev 2012-07-16 10:17:37 följande:
    Inte helt hundra på vilket nummer än, men vill försäkra mig om att det är ett bra område. Jag vill kunna röra mig på kvällarna och vill inte byta ner mig för jag bor i ett väldigt bra område idag.

Oki.......jodå, du kan vara lugnGlad

Jag & min man bodde på 6D som är precis vid Runby Torg. 
Svar på tråden Bo i centrala runby