• gabardin

Ok att ge ettåring gryta med vin?

Kom på just när jag dukade undan tallrikarna att jag kanske borde tänkt över det här med den rejäla slatten vin jag tillsatte i maten, innan jag serverade den till ettåringen...

Lite sent nu, men det kan väl inte göra någon skada? Alkoholen måste väl ha kokat bort, det lilla som blir i varje portion? Tänkte inte åka till akuten och magpumpa precis men det blev ju rester.

Eller ska jag bara lämna ungen på socialkontorets trappa och sedan trycka på "self destruct"?

• Svar på tråden Ok att ge ettåring gryta med vin?
  • Mynta

Helt okej, inget att oroa sig för. Hoppas det smakade!

• gabardin

Tack för replikerna! Den var alldeles ljuvligt underbar dessutom.

• Deelicious
    gabardin skrev 2012-07-14 14:41:10 följande:
    Tack för replikerna! Den var alldeles ljuvligt underbar dessutom.

Recept? :) vad var det för gryta?
  • gabardin

Typ 2 kg färska tomater, 500 g champinjoner, en aubergin, en lök, två klyftor vitlök. Bryn det som brynas bör, på med alla hackade tomaterna, låt koka upp. I med en hel planta färsk basilika. Koka länge!

Kryddor o buljong efter behag (och så vitt vin då). En jäkla massa grädde. Två paket hokifile, tärnat i stora bitar. Koka tills fisken är klar. Tillsätt en burk kräftstjärtar som bara ska bli varma. Servera med pasta eller potatis.

Awsome!

• Deelicious
    gabardin skrev 2012-07-14 15:05:52 följande:
    Typ 2 kg färska tomater, 500 g champinjoner, en aubergin, en lök, två klyftor vitlök. Bryn det som brynas bör, på med alla hackade tomaterna, låt koka upp. I med en hel planta färsk basilika. Koka länge!

Kryddor o buljong efter behag (och så vitt vin då). En jäkla massa grädde. Två paket hokifile, tärnat i stora bitar. Koka tills fisken är klar. Tillsätt en burk kräftstjärtar som bara ska bli varma. Servera med pasta eller potatis.

Awsome!

Mums :) låter smarrigt!
Svar på tråden Ok att ge ettåring gryta med vin?