• scrapparlotta

Kort tjejfrisyr?

Min dotter på fem år ska klippa av sitt ganska långa hår. Hon har bara massa tover i sitt hår och tycker det är jobbigt. Så hon är med på att klippa det kort. Men hon vill gärna att det fortfarande ska vara en tjejfrisyr...hon är lite orolig att hon ska se ut som en kille. Så nån som har nån bra bild på en frisyr som passar en tjej på 6 år.....

• Svar på tråden Kort tjejfrisyr?
  • Mrs Green

Sist fick min tjej en page som är lite kortare bak och längre fram, det blev jättefint.

• pigglet

Jag tycker det är svårt. Dottern fick först en "pottfrisyr", det tyckte frisören skulle passa men jag tyckte inte alls det var fint. Sedan rakade hon bort det mesta, men sparade en tuppkam. Det var fint, just när tuppkammen var fixad, men inte alls praktiskt eftersom man oftast har mössa på och då såg det bara konstigt ut.
    Så leta reda på en riktigt duktig frisör, är mitt tips. 

• scrapparlotta

Ok tack för tipsen. Pottfrisyr går helt bort. Kortare bak och längre fram låter ju fint. Kanske vore nåt....

• Höghus

Page är väl jättefint! Barn är finast i enkla frisyrer. Blir det för uppklippt och avancerat ser det lätt konstigt ut.

• scrapparlotta

Ja, en bage med kort och uppklippt i nacken....så får det nog bli. Pratade med Tuva om det åxå och hon verkade vara nöjd med det och tror det blir fint :)

Svar på tråden Kort tjejfrisyr?