• Anonym

Han är för på? vad göra!?

Har pratat med en kille i ca 2 veckor. Vi är bekanta till varandra men aldrig sett varandra ute. (bor i samma stad och gemensamma vänner).

Han är utomlands just nu.

Han har berättat att han börjar bli förälskad i mig. Men jag börjar oroa mig lite, det går galet snabbt.  Bland annat har han skrivit dessa sakerna: 

Du är en tjej som många killar stöter på det vet jag. Du har många av mina vänner som är killar på facebook. Hur vet jag att du inte skriver saker till dem el dem till dig. Hur vet jag att du inte jävlas med mig? Att nån jävlas med mig. Massa saker låter konstigt men du måste förstå.

Vet ej om jag vågar visa vad jag egentligen känner fast jag vill säga det. Finns så myk att säga men känns för tidigt.

fast jag inte träffat dig så saknar jag dig.

Sättet du skriver på, sättet du behandlar mig, ditt utseende. Jag känner bara att jag vill vara med dig. Jag vill även jag säga så myk till dig men jag är också rädd att allt ska gå i spillror. Orkar ej med att en tjej ska såra mig mer.

Nej det är ju i dig jag blivit förtjust i. Sätter du är som person. Visst längtar jag efter någon att vara med. Men det är något med dig. Känns som jag börjar bli kär men vet inte riktigt om jag är det. Men det känns så. Menar du verkligen det du skriver? Du måste ha haft ett starkare band till någon du dejtar innan. Menar du fick iallafall träffa dem.

Vet inte aldrig haft så starka känslor för nån så snabbt och vi har aldrig träffats.

Man har varit ung och dum. Nu är man 24 år. På tiden att man tar saker på allvar. Vill ha något äkta och inte nått över sommaren. Man ska inte lita på folk direkt så jag förstår att du är reserverad det samma gäller mig. Va inte orolig du är den ända tjejen jag skriver till på ett kärleks fullt sätt.

Tänker på dig varje dag. Vill träffa dig! Jag vill se vad det kan leda till mellan mig och dig ingen annan bara du och jag!  jag menar det jag skriver. 

Jag ser inte andra tjejer längre. allt som går i mina tankar är dig och hur underbar du är som person. Jag saknar dig massor A****. Jag vill vara med dig. Du är en tjej jag kan bli kär i och älska i framtiden. Du ska bli min och jag din. <3

Jag kan svära på min mor och far att det jag säger är från hjärtat. Hoppas du litar på mig. Jag ska göra allt så du blir min. Om 13 dagar till så ses vi och du kommer få se att det jag säger och gör är äkta!

Han klär sig snyggt, ser väldigt bra ut, har bra jobb osv. Men jag är mer kall mot han (är rädd att bli sårad). 
    Men tror ni inte att det låter som någon slags sommar-förälske? 

Eller har han bara blivit sådär snabbt kär?  jag vill inte ha förväntningar och förhoppningar i onödan om han nu sårar mig.

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Han är för på? vad göra!?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-14 16:38:18 följande:
    Har pratat med en kille i ca 2 veckor. Vi är bekanta till varandra men aldrig sett varandra ute. (bor i samma stad och gemensamma vänner).

Han är utomlands just nu.

Han har berättat att han börjar bli förälskad i mig. Men jag börjar oroa mig lite, det går galet snabbt.  Bland annat har han skrivit dessa sakerna: 

Du är en tjej som många killar stöter på det vet jag. Du har många av mina vänner som är killar på facebook. Hur vet jag att du inte skriver saker till dem el dem till dig. Hur vet jag att du inte jävlas med mig? Att nån jävlas med mig. Massa saker låter konstigt men du måste förstå.

Vet ej om jag vågar visa vad jag egentligen känner fast jag vill säga det. Finns så myk att säga men känns för tidigt.

fast jag inte träffat dig så saknar jag dig.

Sättet du skriver på, sättet du behandlar mig, ditt utseende. Jag känner bara att jag vill vara med dig. Jag vill även jag säga så myk till dig men jag är också rädd att allt ska gå i spillror. Orkar ej med att en tjej ska såra mig mer.

Nej det är ju i dig jag blivit förtjust i. Sätter du är som person. Visst längtar jag efter någon att vara med. Men det är något med dig. Känns som jag börjar bli kär men vet inte riktigt om jag är det. Men det känns så. Menar du verkligen det du skriver? Du måste ha haft ett starkare band till någon du dejtar innan. Menar du fick iallafall träffa dem.

Vet inte aldrig haft så starka känslor för nån så snabbt och vi har aldrig träffats.

Man har varit ung och dum. Nu är man 24 år. På tiden att man tar saker på allvar. Vill ha något äkta och inte nått över sommaren. Man ska inte lita på folk direkt så jag förstår att du är reserverad det samma gäller mig. Va inte orolig du är den ända tjejen jag skriver till på ett kärleks fullt sätt.

Tänker på dig varje dag. Vill träffa dig! Jag vill se vad det kan leda till mellan mig och dig ingen annan bara du och jag!  jag menar det jag skriver. 

Jag ser inte andra tjejer längre. allt som går i mina tankar är dig och hur underbar du är som person. Jag saknar dig massor A****. Jag vill vara med dig. Du är en tjej jag kan bli kär i och älska i framtiden. Du ska bli min och jag din. <3

Jag kan svära på min mor och far att det jag säger är från hjärtat. Hoppas du litar på mig. Jag ska göra allt så du blir min. Om 13 dagar till så ses vi och du kommer få se att det jag säger och gör är äkta!

Han klär sig snyggt, ser väldigt bra ut, har bra jobb osv. Men jag är mer kall mot han (är rädd att bli sårad). 
    Men tror ni inte att det låter som någon slags sommar-förälske? 

Eller har han bara blivit sådär snabbt kär?  jag vill inte ha förväntningar och förhoppningar i onödan om han nu sårar mig.

Vad tror ni? 

Jag hade dragit mej ut ur relationen fort som attan!!!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-14 16:40:32 följande:
    Jag hade dragit mej ut ur relationen fort som attan!!!!!
    Men låter det inte som han är player kanske? eller en sådan snabb förälskelse som försvinner snabbt igen?

Har aldrig träffat någon som är såhär. Eller jo, en. Men han tröttnade efter en vecka och bröt kontakten med mig. (Sommar-fling) eller vad det nu kallas.  
  • NadiaMi

Han är alltså redan svartsjuk och skriver uttryckligen att han inte litar på dig...
    Nej, det låter inte som något som vore värt att satsa på.

Har du överhuvudtaget flirtat med honom med tanke på att han skriver om "sättet du behandlar honom"?
    Om du bara har pratat med honom som en ny bekantskap så har han dragit väldigt stora växlar och bäst vore nog om du gör klart för honom att du inte ser honom som mer än en ny vän, som du inte har lärt känna speciellt väl ännu.

• FruBlöjor

Han låter för smörig som om han vill få dig i sängen. Det han skriver verkar suspekt men inte att han är en psyko. Vissa killar har förjävligt bra självförtroende och de gillar att jaga.

Var försiktig tycker jag. Låter alldeles för mycket..

• Anonym
    NadiaMi skrev 2012-07-14 16:46:18 följande:
    Han är alltså redan svartsjuk och skriver uttryckligen att han inte litar på dig...
    Nej, det låter inte som något som vore värt att satsa på.

Har du överhuvudtaget flirtat med honom med tanke på att han skriver om "sättet du behandlar honom"?
    Om du bara har pratat med honom som en ny bekantskap så har han dragit väldigt stora växlar och bäst vore nog om du gör klart för honom att du inte ser honom som mer än en ny vän, som du inte har lärt känna speciellt väl ännu.
    Jag sa till honom bl a han kan vara lika gärna player, och att jag är rädd att bli sårad. Det är därför han skriver lite så som han gör. 
  • Anonym
    FruBlöjor skrev 2012-07-14 16:49:28 följande:
    Han låter för smörig som om han vill få dig i sängen. Det han skriver verkar suspekt men inte att han är en psyko. Vissa killar har förjävligt bra självförtroende och de gillar att jaga.

Var försiktig tycker jag. Låter alldeles för mycket..
    jag sa till honom att jag ligger inte med folk bara sådär. väntar alltid med tills jag blir tillsammans med den personen. 

Men t ex småsaker som på facebook.

En kille kommenterade en bild på mig, att jag borde komma förbi till hans stad och ta en fika.
    Då skriver killen därefter, ''vi ses om 2 veckor! :) längtar''.

Lite svartsjuk där?   Men jag ska ta det lungt och se hur det blir.  
  • Anonym
    Ant3 skrev 2012-07-14 17:04:40 följande:
    Jag hade fått panik om en brud skrev så till mig Förvånad
    Det låter creepy som fan! Sjukt stört...
    Ja eller hur! Men du som är kille. Vad är han ute efter?  Är han verkligen så kär i mig? .....
  • Eerie

han verkar obehaglig, hela det där brevet bara skriker av varningsklockor, han verkar ha ett sjukligt kontrollbehov.

• avstängd

Spring så fort du kan åt andra hållet.

• Anonym (pom tideli pom)

Nej, han verkar desperat. Och har kontrollbehov.

• Anonym

Varningsklockorna ringer för fullt, tycker jag. Låter inte riktigt sunt...jag hade dragit mig ur.

• FruBlöjor
    Anonym skrev 2012-07-14 16:53:47 följande:
    jag sa till honom att jag ligger inte med folk bara sådär. väntar alltid med tills jag blir tillsammans med den personen. 

Men t ex småsaker som på facebook.

En kille kommenterade en bild på mig, att jag borde komma förbi till hans stad och ta en fika.
    Då skriver killen därefter, ''vi ses om 2 veckor! :) längtar''.

Lite svartsjuk där?   Men jag ska ta det lungt och se hur det blir.  
    låter galet faktiskt det med facebook. Träffa inte honom, säg att du träffade någon ny. Blockera honom på fb.
  • Ant3
    Anonym skrev 2012-07-14 17:05:47 följande:
    Ja eller hur! Men du som är kille. Vad är han ute efter?  Är han verkligen så kär i mig? .....
    Min tolkning? Snubben är desperat, osäker och överkänslig.

Jag tror inte han är player men inte heller att han är kär i dig..
    Han behöver ha någon, vem som helst. Kär i kärleken deluxe!

Det första jag reagerade på var hur han började med att skriva att han inte kan berätta allt han känner för dig i rädsla för att bli sårad och att det känns för tidigt. Men seriöst, kan snubben verkligen ha mer på hjärtat? Och vad i helvete kan han mer vilja säga som det känns too soon? "Du är en tjej jag kan bli kär i och älska i framtiden. Du ska bli min och jag din. <3"  -  bara den meningen liksom....

Han använder ord som jag anser är heliga, det är inget man säger hur som helst och absolut inte till någon som man bara pratat med i två veckor och aldrig träffat. Men jag får som sagt inte känslan av att han är en player, men han är låååångt ifrån äkta...
  • Anonym

Men vad har DU skrivit? Känns väldigt konstigt om han bara skulle skriva detta utan att på något sätt blivit uppmuntrad?

• Anonym (Is)

JAg undrar också vad du har skrivit? Låter som att ni smörar båda två för varandra.
    Jag menar detta är helt färskt varför gör ni det redan så seriöst? Varför kan man bara inte dejta o se vad som händer? Sen att han redan är svartsjuk o kollar på fb att du har många killar osv på fb är inte bra, men samma sak där. VArför skulle han skriva att han gör det om inte du gör samma mot honom?

SEN DAGENS FRÅGA!!
    Varför tror du att NÅGON vet om han är kär eller inte? Ingen är synsk direkt, vill du veta får du fråga honom o lita på det han säger helt enkelt...men när killar skrev sådant till mig när jag var singel..då drog jag fort som fanken

Svar på tråden Han är för på? vad göra!?