Pappa otrogen mot mamma. IGEN!
Jag är så jävla ledsen och jag har ingen att prata med.
Det är första gången jag postar, ursäkta om den hamnat fel.
Mina föräldrar är närmare 70 och har varit gifta i 25 år.
Pappa har upprepade gånger (med några år emellan) varit otrogen mot mamma, första gången när jag var 4 år gammal.
Han har aldrig sagt henne de tre magiska orden, jag menar verkligen ALDRIG! Inte när de gifte sig, inte när hon födde mig och inte när han kommit tillbaka efter otroheterna heller.
Han menar att det är för stora ord. Man kan bara älska sina barn.
För några veckor sedan gav han mamma ett ultimatum, antingen får han ha en älskarinna eller så går han ifrån henne. Mamma var helt chockad och gav honom tillåtelse, hon vill inte sälja huset och trädgården!
Mamma har artros. Hon kan inte sära på benen så mycket, så de kan i princip bara älska i skedställning. Mamma äter också blodtrycksmedicin, och hon har förklarat för honom att hon liksom inte blir kåt när hon står vid diskbänken längre.
Pappa är ju inte direkt pigg han heller, han sitter mest vid datorn och surfar eller chattar när han slutat jobbet, och mamma känner mest att hon kommer och stör när hon vill prata. Inget afrodisiakum direkt.
Men de älskar! De kvällarna pappa inte somnar klockan 19 framför datorn.
Han sa till henne att han längtar efter en kvinna som är rörlig i kroppen, som inte är så stel. Han längtar efter att bli åtrådd av en kåt kvinna som verkligen vill ha honom.
Mamma är utom sig av sorg.
Kvinnan han haft sex med nu är en kollega, som är mer än 30 år yngre än mamma.
Efter en jävligt turbulent sommar med mycket ilska och sorg och besvikelse så har mamma äntligen satt ner foten. "Jag vill inte ha det så här, du får välja nu, henne eller mig".
Och pappa gör som han brukar, han kommer tillbaka.
Mamma frågar: "Kan du nu hålla dig tills vi går i graven? Får jag vara din enda kära?"
Pappa säger att han inte kan lova det.
Och hon går sönder. Jag hatar att se henne fara illa av detta. Jag är så ledsen för hennes skull, jag älskar henne så mycket och det gör så fruktansvärt ont i mig.
Jag vill att hon ska lämna honom, hon är värd bättre. Hon pratar om att det är ett styrkeprov, hon tror på karma och att det är "diamantslipning" som pågår.
Jag tycker inte att det är diamantslipning, hon slipar skit och tror att det ska bli nåt annat än skit.
Men jag älskar henne så mycket och jag vill respektera hennes beslut, stannar hon så ska jag stötta henne.
Vad jag behöver hjälp med är sorgen, ilskan och bitterheten. Hur hanterar jag en sån här sak? Hur finns jag för henne på bästa sätt, utan att samtidigt förgås för att jag är mitt uppi det? Ibland tänker jag på henne som att hon vore mitt barn, och smärtan är helt obeskrivlig när hon far illa. Hon är så fantastisk, vacker, klok och genomgod. Jag vet inte hur jag ska orka se dem tillsammans igen, efter allt ont han gjort henne.
De firade silverbröllop i år. Firade och firade.. Jag köpte presenten till mamma som pappa gav henne. Han visste inte vad hon ville ha. Jag visste, jag hade bara frågat. Det var ju bara att fråga.
Jag vill bara att min mamma ska vara lycklig. Jag vill orka hjälpa henne. Hjälp mig!