• Anonym (erik)

Trollängens behandlingshem i Almunge

hej. är det någon som har bott där? bra/dåligt, vad gör man om dagarna? Hur länge är man där? vilka ålder är det på dem som är där? är kille med bps 20 år om det spelar roll,en tjejkompis tyckte jag skulle ge det en chans för hon hade hört bra om det. Jag ska ev dit och hälsa på men vill inte åka innan jag vet mer från dem som bott där. mvh erik.

• Svar på tråden Trollängens behandlingshem i Almunge
  • Anonym (erik)

har barn som bor med mamman.

• Gotland0498

Inget att rekommendera! Flyttade dit 18 år gammal på kontraktsvård istället för fängelse. Fanns 3 "normala" personer där av resterande 30 var psykotiska psykpatienter. Aldrig blivit så smittat äcklad som då. Trodde nästan att jag själv skulle bli sjuk i pallet. Kunde punda, dricka sprit och röka i rummen dock vilket jag då tyckte var soft. Terapin var skit då chefen skratta när man berättade om sin uppväxt. Så nej! Letar du efter nått liknande så dra till psyket direkt.

• pudelkärnan

Det finns en anledning till damen med bindel för ögonen utan för rättegångssalar. Trollängen tar bara emot personlighetsstörda människor. Kanske 2 av 28 har återkommande psykoser. Narkomanerna från kriminalvården är värst dem ska bara ha psyktabletter adhd och benzo borderline och adhd det vanligaste diagnoserna på trollängen. Samma sak som betéendestörningar. Jag har själv varit där för ätstörningar i 19-20 årsåldern. Narkomanerna skriker och gapar och har gränspsykosen borderline för jämnan. Hotar personalen med kniv och ömkar sig över höga röster. Killen från kriminalvåden varför var du tablettberoende på trollängen? Man kan bara få tabletter från vitrockarna utskrivet om man har en betéendestörning kolla dig i spegeln ditt gränspsykotiska psyko. Själmedicinerande och psykhemsmedicinerande ynkryggar som du som inte vill ta ansvar över sitt eget betéende utan bara skylla på uppväxten finns det gått om.
    Skulle själv inte rekommendera trollängen på grund att dem sällan lär sig ta eget ansvar. Terapeuterna är sexistiska sektliknande alá sätermodelen. Du får absolut inte skylla på nått annat än dig själv och dina föräldrar. Dem har konflikter själva och högsta chefen har blivit straffad i högsta arbetsdomstolen.

Svar på tråden Trollängens behandlingshem i Almunge