• stingrocka

Kan jag blogga HELT anonymt på blogg.se?

Undrar om det går att blogga helt anonymt just på blogg. se, eller finns det en bättre sida? Vill heller inte att det ska kosta något.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kan jag blogga HELT anonymt på blogg.se?
  • Bubbelvatten

Det borde du kunna om du inte har ditt namn i din mejl eller bloggnamn. Många bland jag tycker portalen blivit omständig sen de ändra så jag har nUSA bytit

• Bubbelvatten

Nsys bytet ska det självklart stå

Bubbelvatten skrev 2012-07-14 19:21:44 följande:
    Det borde du kunna om du inte har ditt namn i din mejl eller bloggnamn. Många bland jag tycker portalen blivit omständig sen de ändra så jag har nUSA bytit

• Lemio

Med en anonym mail är du anonym. Men kom ihåg att ipnr alltid sparas bara :)

• stingrocka
    Lemio skrev 2012-07-14 19:24:15 följande:
    Med en anonym mail är du anonym. Men kom ihåg att ipnr alltid sparas bara :)
    Men ett IPNR kan väl inte vem som helst få tag i eller? Om jag skaffar en email som inte har något med mitt namn att göra, helt anonymt kan det ändå spåras till mig av en "vanlig" person?
  • Lemio

Näe det tvivlar jag på. Beror på va du skriver om. Är det något jätteavslöjande kanske folk blir nyfikna. Men ändå, tvivlar starkt på att någon skulle engagera sej så mkt i det. Man kan lätt se vart nån bor via ipnr. Men bara vilken stad. Det finns massor med hemsidor som privatpersoner kan söka via. Ibland stämmer dom ibland inte :p har själv en privat blogg med privat mail. Känner mej trygg med det :)

Personligen så tror jag att du kan känna dej trygg med att du är helt anonym :) fast nu blev jag jättenyfiken! ;)

• stingrocka
    Lemio skrev 2012-07-15 14:37:39 följande:
    Näe det tvivlar jag på. Beror på va du skriver om. Är det något jätteavslöjande kanske folk blir nyfikna. Men ändå, tvivlar starkt på att någon skulle engagera sej så mkt i det. Man kan lätt se vart nån bor via ipnr. Men bara vilken stad. Det finns massor med hemsidor som privatpersoner kan söka via. Ibland stämmer dom ibland inte :p har själv en privat blogg med privat mail. Känner mej trygg med det :)

Personligen så tror jag att du kan känna dej trygg med att du är helt anonym :) fast nu blev jag jättenyfiken! ;)
    Ha ha, tack för ditt svar! Ja det är något stort jag vill blogga om, som jag har gjort. Är dock rädd för att bloggen kan kopplas till mig..Och att man kan se vilken stad det är skulle nästan räcka!
  • LakLak

Min spontana tanke är att nä du kommer inte få ditt ipnummer spårat, men allt hänger på hur stort värde det har att ta reda på vem som står bakom. "jag har bajsat i grannens brevlåda" - njea "Jag har världens största samling barnporr" - ja

Man kan även skydda sitt ip-nummer via en så kallad VPN eller så använder man en publik dator på en publik plats. tex biblioteksdator utan inloggning. Å då får man akta sig för övervakningskameror

• Lemio

Är det brottsligt så skulle jag nog vara lite försiktig. Men som föregående skrev, beror på vad det är :) lite sunt furnuft tror jag räcker

• Bubbelvatten

Ipnr kan väl bara spåras till staden eller kan det spåras till personen också? Ts du kan mobilblogg med då kan du inte spåras loka lätt. Gissa om jag blev nyfiken lämna gärna bloggadressen i min inbox

• LakLak

Ipnummer är en unik adress för varje uppkoppling. Man kan på en publik ip-adress(finns ett annat ipnummer inom ett nätverk så kallat internt ipnummer:O) se exakt var uppkopplingen skedde. Alltså villken axesspunkt(mast) en mobil har eller ett exakt första telefonjack om det är adsl osv. Men att få ut så exakt adress behöver man hjälp av den operatör som äger adressen och dom talar gärna inte om vem det är ifrån så länge ett brott inte har begåtts.

Svar på tråden Kan jag blogga HELT anonymt på blogg.se?