• Emice

Gravid av att ha sex 2 dagar innan ägglossning?

Jag hade sex på onsdagen då jag hade trådiga "äggviteflytningar" och kände av ägglossningssmärta på fredagen. Så nu undrar jag om det är möjligt att bli gravid om man haft sex 2 dagar innan själva ägglossningen? Någon som haft sex flera dagar innan äl och ändå blivit gravida?

• Svar på tråden Gravid av att ha sex 2 dagar innan ägglossning?
  • Frontline

Klart det är möjligt, spermier kan ju överleva 4 dagar upp till en vecka i dig,,,

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • stjierna

Vi hade sex 6 dagar innan ÄL, och det resulterade i vår dotter. Så visst går det!

• Hanna1987

Har för mig att man lättare blir gravid dagarna innan ÄL än efter..

Tove 4/7-10 ♥ Liten med BF jan-feb 2013
  • Caysa

Det skulle jag verkligen säga att det är! Det kan nog till och med vara större chans/risk att bli gravid då än på själva ägglossningsdagen!

• Sofiaarmann

Hej! Jag är gravid efter sex fyra dagar innan ÄL:)

• Emice

Då finns det hopp alltså!
    Läste lite om att det är större chans att det blir en tjej om man har sex några dagar innan äl, hoppas att det stämmer! Nu är det bara den där långa väntan på BIM som återstår...

• 8185

Hej!
    Jag hade också sex 2-3 dagar innan äl, så vi kan hoppas tillsammans :)
    Vi hade sex när flytningarna kom i fredags och idag är det inga flytningar kvar, men vi fick tyvärr inte till det något mer under helgen, men jag HOPPAS att det tog sig :)  

• Majandra

Ja det skulle jag också säga. Då ligger spermierna där och inväntar ägget när det kommer :)

Svar på tråden Gravid av att ha sex 2 dagar innan ägglossning?