• JessicaPersika

    Håller en spjälsäng för vuxen?

    En liten undring? Håller en ikea spjälsängför vuxen? Jag börjar bli trött på att hänga över spjälsängen vid nattning och skulle vilja kunna ligga där med ett och ett halvt åringen.

  • Svar på tråden Håller en spjälsäng för vuxen?
  • Björckan

    eeeh... hur tänkte du nu ? En spjälsäng är ju kort, och smal, och har höga spjälväggar. Hur ska du komma i den? Hur ska du få plats? Hur ska du komma ur utan att väcka ettåringen?

    Hahahah... det här låter tokigt... 

  • Ruggugglan

    Du kommer ju säkert i den och så länge du inte väger alltför mkt så lär den hålla. Men hur kommer du ut ur den utan att väcka barnet?

  • Goddag yxskaft

    Våran håller... det är en sån man kan ta av spjälorna på o göra om till juniorsäng. massivt trä

  • Gurkan
    Björckan skrev 2012-07-14 20:40:22 följande:
    eeeh... hur tänkte du nu ? En spjälsäng är ju kort, och smal, och har höga spjälväggar. Hur ska du komma i den? Hur ska du få plats? Hur ska du komma ur utan att väcka ettåringen? Hahahah... det här låter tokigt... 

    Inga problem! Jag som väger 20 kilo för mycket kommer ner i spjälsängen och kan ligga där och soben får plats jämte. Nu sover haninte i spjälsängen men vi har provat när vi undersökt den. Lättare blir det om man tar bort en sida och sätter en stödbräda
  • Björckan
    Gurkan skrev 2012-07-14 20:46:08 följande:
    Inga problem! Jag som väger 20 kilo för mycket kommer ner i spjälsängen och kan ligga där och soben får plats jämte. Nu sover haninte i spjälsängen men vi har provat när vi undersökt den. Lättare blir det om man tar bort en sida och sätter en stödbräda
    Jaha, där ser man =) Jag skulle vara på tok för lång för sonens spjälsäng. Men jag tänker väl att de flesta spjälsängar ser ut som vår (också inköpt på ikea fast för typ 5 år sedan)
  • Miew

    Min sambo som väger 68 kilo kunde sitta i en spjälsäng och den höll. Han lekte med sonen som ville att pappa skulle vara bebis

  • Gurkan
    Björckan skrev 2012-07-14 20:48:16 följande:
    Jaha, där ser man =) Jag skulle vara på tok för lång för sonens spjälsäng. Men jag tänker väl att de flesta spjälsängar ser ut som vår (också inköpt på ikea fast för typ 5 år sedan)

    Vår är en ikea, 60 cm bred och 120 cm lång. Själv är jag 165 cm och väger 85
  • Björckan
    Gurkan skrev 2012-07-14 20:55:08 följande:
    Vår är en ikea, 60 cm bred och 120 cm lång. Själv är jag 165 cm och väger 85
    Vår är också ikea. 66 bred och 124 lång. Jag är 171 och väger... mellan 65 och 70 :) Har inte fått för mig att klättra ner i sonens spjälsäng för jag har bara förutsatt att den skulle braka ihop. Eller att jag (då jag är smidig som ett kylskåp) skulle typ bryta mig på väg in eller ur :P
  • JessicaPersika

    Lillan sover i eget rum eftersom vi väcker henne hela tiden med vårat snarkande och låtande på nätterna. Jag brukar söva henne i vår säng och sen lyfta henne in till sin säng. Så att jag ska väcka henne är jag inte orolig för. Men hon kan som sagt ha svårt att somna och då måste man stå lutad över spjälsängen och hålla handen eller stryka lite över håret. Vi var bortresta i helgen och dom hade en spjälsäng där jag fick plats i och den höll. Men nu när jag kollat våran så inser jag att jag får fortsätta som jag gör då vi har en billig variant och håller nog inte för mina 78kilon=b

  • Fröken85

    Varför inte byta säng till dottern. Köp en vanlig skumgummimadrass och lägg på golvet?

    Hur gammal är hon förresten?

  • TinkyWinky

    låter konstigt. antingen så får du byta säng till en barnsäng , eller sitta kvar med handen genom spjälorna eller över om du ej kommer imellan eller vänja barnet av med det..


    ★°☆Kewin 9/7-09°ღ°Http://Heromer.blogg.se°ღ°Bf 14/2 -13☆°★
  • JessicaPersika

    Många säger ju att deras barn blir att sova dåligt när dom byter säng! Varför byta nu redan när det funkar. Och jag tänkte inte vänja av med att ha närhet när hon ska somna.

  • ArgFader163

    Självfallet Peter!

    Om du förflyttar spädbarnet till golvet (med eller utan filt) går det utmärkt att sova i spjälsäng!

    Däremot rekomenderas inte en vikt över 100kg på dig som fader. Alltså, din kagge får ej innehålla över 79% bärs, och du får även ej hålla på bajen. Bajare tenderar att ta sönder spjälsängar vid försök att sova i dessa. 

    Lycka till Pontus!

    Mvh/ Arg fader

Svar på tråden Håller en spjälsäng för vuxen?