• Äldre 14 Jul 20:47
    31374 visningar
    15 svar
    15
    31374

    Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!

    I november åker vi tillsamman med en annan barnfamilj till Thailand. Har inte bestämt klart vart vi vill men är öppen för bra förslag på hus att hyra nära stranden. Några här som gjort det och som vill dela med sig av sina tips?

    Ancilla

  • Svar på tråden Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!
  • Äldre 29 Jul 16:45
    #1

    Ingen som har några bra förslag?

  • Äldre 29 Jul 18:35
    #2

    Har varit på koh kho kaos och det är jätte mysigt. Ni kan hyra hus genom www.paradisvilla.com Fanns flera par med små barn där. :)

  • Äldre 1 Sep 16:44
    #3

    puffar

  • Äldre 1 Sep 22:10
    #4

    Vi har hittet ett hus en liten bit från stranden med en egen iten pool i Cape Mae Phim. Det är ingen väg mellan hus och strand som det så ofta är. Lycka till själv BTRIX för jag gissar att du också är intresserad.

  • Äldre 19 Sep 22:22
    #5

    Amcilla: Vilka bokade ni boende genom? Letar för fullt inför vår planerade resa i februari men är så svårt att veta vad man ska välja...

  • Äldre 27 Sep 22:11
    #6

    bebis0307: Jag skal fråga min man vad hemsidan heter, Det är ett svenskt par som äger både en JÄTTEFIN LÄGENHET på Phutpatara, det kan du googla på för att se bilder. Sedan äger de flera hus och bla ett i Cape Mae Phim.

    Allt gott

    Ancilla   

  • Äldre 27 Sep 22:13
    #7
    http://www.maephimliving.se/index.php

    Här är familjen som vi nu hyr av för andra gången.

    Ancilla  
  • Äldre 2 Oct 21:06
    #8

    Vi var i Thailand i feb och mars i år, hyrde många lägenheter och villor privat som vi hittade på blocket. Skitbra.

  • Äldre 3 Oct 19:10
    #9
    Lilla i skrev 2012-10-02 21:06:41 följande:
    Vi var i Thailand i feb och mars i år, hyrde många lägenheter och villor privat som vi hittade på blocket. Skitbra.
    Vill du dela med dig av de ställena och kanske hemsidor? Det känns så mycket bättre om man vet någon anna som varit där förut och vet att det är som på beskrivningen. Var var ni?

    Ancilla
  • Äldre 4 Oct 12:23
    #10

    Är grymt avundsjuk!!!!

    Vi åkte som sagt i feb, mars och var borta totalt 8 veckor. (2 vuxna och 3 barn på 1, 4 och 6) Funkade jättebra!!! Vi flög till Bankok med quatar air (trevligt flygbolag). Stannade i Bankok i två nätter då vi bokade hotell via Agoda. Fick stor fin lgh med två sovrum för ung 700 skr.
    Efter det tog vi tåget (rekomenderas kanske inte) till Huya yang som ligger ca 30 mil söder om Bankok, 10 mil söder om Hua Hin.
    Huya yang är en liten svenskkoloni med Svenska skolan osv. Finns många hus/lgh att hyra på blocket, här hittade vi våra betalade 2500 per vecka + el som var ca 300 kr veckan. Mycket som ligger nära vattnet. Rekomenderar att hyra precis vid vattnet då det fläktar lite mer där. Vi hyrde hus och lägenhet här. Lgh var bäst, låg 100 meter från vattnet och hade helt underbar utsikt. Här hyrde vi liten flakmoppe som vi körde runt på. Mycket svenskar här, jag panikade lite i början men efter ett tag såg vi fördelarna. Svenska alternativ fanns på rest (låter kanske helt ocharmigt men för våra barn var det perfekt) Jag kan rekomendera Mr Klea som hade svenska pankakor och helt ljuvlig Thaimat till oss föräldrar, precis nedanför huset där vi hyrde lgh (finns bara ett större hus med lgh i Huya yang) så fanns rest som var svensk/thai ägt. Oxå bra mat och svenska mannen var supertrevlig och vi pratade med honom en del. Fick tips på bra sjuksköt bla när yngsta tjejen fick ont i öronen. En annan fördel var att vi hittade lekkompisar till barnen här.
    Lång fin sandstrand (typ 3 mil) i princip folktom. Här hyrde alla små flakmoppar som de körde runt på. Neg med huya yang är kanske att det inte finns så mycket mer att göra än bada och sola o få massage samt att det var ganska få rest som låg vid vattnet och de som låg där var typ sämst.
    Vi provade oxå Hua hin några dagar men det rekomenderas inte (iaf inte om man vill ha lugn och ro), jättemycket folk på stranden så man fick ha stenkoll på barnen så de inte försvann. Vill man shoppa finns ju en del men det är dyrare än Bangkok.
    Efter tre veckor i Huya yang drog vi till Koh Tao för att snorkla. Mysig dyk/snorklingsö. Inte så barnanpassad dock. Här hyr man moppe. Vi bodde i lgh i Mae Pin (huvudorten) och den stranden är defenitivt sämst på ön. Man kan gå till annan strand men det är ca 2,5 km (tar ca 20 min i rask takt) Går man förbi Jansom Bay (privat strand som kostar om man vill vara där) så kommer man efter en stund till annan mysig strand som vi tyckte var mysigast på ön. Bra snorkling och älsta tjejjen på 6 år snorklade jättemycket. Ao leuk var oxå bra tyckte vi.
    Efter Koh tao drog vi till Koh Samui. Här bodde vi på en ganska oexploaterad strand Bank por som ligger på norra sidan. Vi bodde på panalee resort (bokade via Agoda) mycket fint, trevlig personal. Vi var lite off season så det var nästan tomt här  så vi hade deras två pooler och stranden för oss själva. Hotellets rest hade tråkig mat men lite längre bort om man gick längst med stranden hittade vi bästa fiskrest. Massa thailändare åkte hit och det var billigt!! Låg annan rest innan denna oxå som var bra. Efter fiskrest hittade vi även jättebra massage (bästa som vi provade iaf). Passade även på att klippa mig här för 40 kr
    Efter Koh Samui flög vi till Bangkok med Bangkok air. Bodde två dagar på superhotell (gammalt lyxhotell som var lite slitet men vi hyrde 160 kvm våning för 700, mysig pool och liten trädgård (hyrde via agoda) Kommer inte ihåg vad det hette men om du vill så kan jag ta reda på det. Tillbringade sista dagarna med att shoppa järnet på MBK

    Har du några andra frågor får du gärna fråga igen. Kan verkligen rekomendera Huya yang, neg är att det ligger en bit från bangkok men det är lätt att fixa taxi. Kan förmodligen fixas med hjälp av de ni hyr av om ni hyr via blocket.
    Ha det bra!! NJUT!!!!
    MVH
    Marie

    www.gratismedbarn.se

  • Äldre 6 Oct 22:35
    #11
    Tusen tack för alla tips.
    Nästa gång vi åker till Thailand blir det  Huya yang . Har lärt känna en mamma på öppna förskolan där jag jobbar vars föräldrar har hus där så det kommer vi troligtvis att hyra. Vad är det för webbadress till de där lägenheterna som läg precis bredvid stranden som ni tyckte var toppen?

    Hua -hin har vi också varit i men har samma erfarenhet som ni. Man man har bott där som liten när han gick på skandinaviska internatskolan men då var det HELT ANNORLUNDA, ett toppenställe.

    Denna resa kommer vi att åka åt ett helt annat håll. Åker med Qatar till Bangkok och sedan vidare till Rayongprovinsen och Mae Phim och Ban Phe.

    Ha en bra dag.

    Ancilla      
  • Äldre 9 Oct 10:46
    #12

    Är grymt avundsjuk Ancilla!!! Ha det superbra nu och njut!!!! Vi hittade lägenheterna på blockat men jag ska försöka ta reda på vad området hette så kan ni söka på det. Var flera annonser ute när vi hyrde.


  • sara15­15
    Äldre 28 Nov 13:48
    #13

    Hej Lilla i/Marie!

    Jag är hemskt intresserad av att veta vad det hotellet hette som var ett gammalt lyxhotell där ni hyrde lägenhet på 160 kvm. Vi åker nämligen till Bangkok med 4 barn i januari och det låter som ngt för oss.

    Mvh, sara

  • Äldre 27 Jan 15:07
    #14

    Hej

    Vi hittade vårt hus på: paradisresan.se

    Inte så många objekt, men det behövs ju oftast bara ett. 

  • Äldre 15 May 13:18
    #15
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden. 
Svar på tråden Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!