• MikaS

De gör så ont att göra nummer 2!

Hej alla nyblivna mammor där ute! Finna det fler än jag som fått vansinniga problem med hemorrojder efter förlossningen? Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till, de enda som känns som att de skulle hjälpa är att sluta äta så man inte behöver göra nr 2 alls!
    Har provat xyloproct salva å stolpiller å visst de lindrar lite men fy fan va de gör ont ändå.. Har ni några tips på hur man kan lindra smärtan och få hemorrojderna att gå tillbaka? Vad har hjälpt för er? Otroligt tacksam för svar, de här börjar bli olidligt! Har för övrigt världens finaste dotter som blev 6 veckor i torsdags! <3 De e tur att det kom något så underbart, de gör de hela lite enklare iaf! <3

• Svar på tråden De gör så ont att göra nummer 2!
  • April barn

Ring din vårdcentral istället så du kan få riktig hjälp! Men bedövningssalva går ju att stryka på, men du måste ändå få hjälp med hemorrojderna!

• MikaS

Den enda hjälpen jag gick på vårdcentralen va xyloproct å att massera på dom.. Men de hjälper ju föga!

• April barn

Du får gå dit igen och kräva ordentlig hjälp till de hittar något som hjälper.

• MaSiMa

Jag har haft sjuukt ont, fick barn för tre v sen. Det som hjälpte mig var att under några dagar i rad ta Ipren direkt på morgonen, samt ett stolpiller xyloproct och dricka movicol samt massor med vätska under dagarna. Det har blivit mkt bättre när avföringen blivit lösare, och jag behöver inte ta något läkemedel just nu, det känns som hemorojderna minskat utav detta. Innan var det hemskt att gå på toa, något jag mådde dåligt inför, men nu är de nästan som vanligt igen. Jag tror de är väldigt viktigt att ha en inte för hård avföring för att inte få ett för stort tryck på hemorojderna. Och framförallt att regelbundet sköta magen. Men är det ett alltför stort problem som inte försvinner så är de nog bäst att söka vård, och ev få hjälp att ta bort dem. Hoppas de löser sig för dig.

• Vitaminmannen
    Man kan ju göra som jag som efter 1½ lidande och har provat ALLT! hittade ett enkelt och smärtfritt sätt att bli av med mina hemorrojder på 3 dagar. Berättar gärna mer och skickar information via mejl om man vill? Så slipper man förgifta sig med kortison och gör det på mitt naturliga sätt och behöver inte varken trycka upp något i baken eller duscha kallt eller ändra kosten som om sånt ens helt skulle ta bort problemet i svåra fall permanent.
    Jag berättar mer om man mejlar mig.
Svar på tråden De gör så ont att göra nummer 2!