• Anonym (bantar)

Kalorier i tabletter?

Hur många kalorier är det i följande tabletter: Alvedon, Treo, Panodil, Mitt Val Kvinna och kromtabletter. Någon som vet?

• Svar på tråden Kalorier i tabletter?
  • Lilia

Inga alls, eller så lite att du inte behöver ta hänsyn till det.

• Anonym (förlångt)

om du oroar dig för antalet kalorier i tabletter så har ditt bantade gått förlångt! Dags att söka hjälp! Oroa dig inte för antalet kalorier för det är en försumbar mängd! Du har större problem om du ens ställer dig frågan....

• KaSaM

Ätstörningsvarning på att ens ställa frågan, är du rädd för tandkräm också?

• Anonym (bantar)

Nu var det inte mitt bantande som var frågan, utan kaloriinnehåll. Om ni inte har svar på min fråga så behöver ni inte skriva något.

• Anonym (bantar)
    KaSaM skrev 2012-07-15 09:03:26 följande:
    www.abkontakt.se

Men herregud. Du vet absolut ingenting om mig. Jag ställde en enkel fråga. Jag har ett BMI på 26 och äter ca 1500 kcal/dag. Äter väldigt varierat och unnar mig t om lite godis någon gång i veckan. Du vet inte varför jag frågar och har du inget svar så kan du lämna tråden, tack.
  • KaSaM

Läs på asken eller sök i FASS kanske? Det är inte tillräckligt mycket kcal i tabletter för att du ska behöva bry dig lilla vän.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Som andra har sagt så är de försumbara. Det går förmodligen att ta reda på hos företaget men man kan säga att det är > 0 i alla fall eftersom exempelvis Alvedon använder majsstärkelse. Men återigen så är mängden helt försumbar i det stora hela.

sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • Anonym (bantar)
    KaSaM skrev 2012-07-15 09:08:28 följande:
    Läs på asken eller sök i FASS kanske? Det är inte tillräckligt mycket kcal i tabletter för att du ska behöva bry dig lilla vän.

Jag hittade ingen info där, därav min fråga. Sen är jag inte din lilla vän, tack så mycket.
  • Anonym (Suck)

Men varför hoppa på TS om det? Ni har ju ingen aning om varför hon frågar. Undrade samma sak när jag gick på VLCD i höstas. Då för att inte riskera att gå ur ketos och därmed börja bryta ner mina muskler istället för fettet. Så jo, då räknas varenda liten kalori.

• Anonym (bantar)

Tack för de vettiga svar jag fått!

• Anonym (varning)

Man kan ha ätstörning fast man är överviktig/normalviktig. Ditt BMI eller kaloriintag säger ingenting. Vad som avgör är vad man har för tankar om sin kropp och mat.

Det är en varningstecken om man börjar fundera på HUR många kalorier det finns i en tablett!!!!!!! För de få kalorier som finns är försumbar.

Och jag har aldrig hört talas om att de som bantar och har SUNT förhållande till mat har ens haft tanken att fundera över hur många kalorier det finns i mediciner. STORT VARNINGSTECKEN!!!!!

Och dessutom att du känner dig påhoppat är också ett tecken. Att du känner att du behöver försvara dig.

Om du verkligen vill veta så ta kontakt med företaget som tillverkar tabletterna. Tror du att vi på familjeliv vet sånt. Om man som sagt inte har en ätstörning och tagit reda på det.

Så du tänker att man ska dra av den mängd kalorier som finns i mediciner från sin dagliga kaloriintag? Låter inte sunt.

• Anonym

Undrar man en sådan sak  hur många kalorier de är i en tablett så kan inte jag låta bli att undra om ni tar sådana tabletter var dag eller tom flera ggr om dagen. Varför annars ens fråga en sådan fråga?

• Anonym (bantar)

Ingen här vet som sagt varför jag frågar. Jag har ingen ätstörning på gång, jag tror inte att jag ska bli tjock av tabletter. Så nu kan ni släppa det. Klart jag känner att jag behöver försvara mig när folk länkar till ätstörningssidor?

Ja, vissa tabletter tar jag varje dag. Inte värktabletter men andra tabletter som jag inte undrar något över. I samråd med min läkare. Tack för de svar jag fått som jag faktiskt har användning av.    

Svar på tråden Kalorier i tabletter?