• Jennie Brunflo

Arg på tampongerna!!!!

Jag har nu min tredje mens efter förlossningen. Första mensen använde jag binda. Andra försökte jag använda tampong. Det var helt ok att sätta in den och så....men det kändes som om den "gled ner" och skavde mellan benen. Flera gånger när jag kollade hade den glidit ner och låg vid slidmynningen. GHAAA!!!

Nu har jag provat med tampong och det går bättre. Men idag efter jobbet har jag bara haft binda. Och det är såå läskigt! Jag är inte ett dugg bekväm med binda, jag vill ha tampong.
    Men när jag har den inne så känns det som om den sitter fel därinne. Den har inte glidit ur eller blivit för full, eller varit för torrt. Den har bara skavt därinne.

Någon som varit med om liknande???
    Vad ska jag göra?
    Ska jag kapitulera och använda binda...eller kan jag öva mig på något sätt??

• Svar på tråden Arg på tampongerna!!!!
  • Linah

Jag har samma problem trodde jag var ensam om det!!
    Första mensen gick knappt att använda tampong gjorde skitont, för det "gled" ner som du beskriver det...
    nu andra mensen gick det lite bättre, jag försökte trycka upp dom längre

men man har väl för dåliga knipmuskler kan jag tro
    så man får väl knipa på...

• A L V

Och du har inte haft den för långt ner? För är den intryckt så långt man förmår så känns den inte och den glider inte ner i första taget.

• Jennie Brunflo

Ja...jag har använt tampong i 15år...så jag vet ju hur man gör liksom.

Men det verkar inte funka så bra nu!

Det KAN ju vara musklerna som är slappa.

• Maggis

Kände också av dem i början. Men jag kniper och kniper och kniper lite till och nu känns det mycket bättre!

• Venus

Hjälp *skrattar*
    Jag som oxå är tampongmänniska... Jag hade inga problem efter barn nummer 1, men det berodde ju på att jag satte in en spiral och inte fick använda tampong... Då hade jag ju inget val, men vande mig aldrig vid bindorna...
    Nu efter nummer 2 så känner jag ju själv att jag är större där nere, har inte satt in någon spiral och kommer inte göra heller, undrar om man vågar testa tampong när mensen väl börjar igen... Vill ju inte bli "besviken"...

• Nallemajatjejen

Så blir det på mig fast att jag inte varit gravid någon gång... Tror det beror på hur man får in den.... För ibland sitter den jättebra. Jag tycker att Always tamponger sitter lite bättre ifall det nu kan vara till någon hjälp...

Svar på tråden Arg på tampongerna!!!!