• Anonym (Ledsen sambo)

Min sambo kallar min son för blattejävel och tycker att alla i min släkt är idioter!

I går fick jag ge mig iväg till min dotter och hennes kille efter att han startat ett megagräl om mina släktingar. Min mamma är det fel på min son kallar han blattejävel (han är svensk) och min bror är en helt dum i huvudet och min svägerska och andra bror vill inte umgås med han efter att han burit sig dumt åt när vi var i sommarstugan, då blir han arg på mig!
    Dessutom tycker han inte att jag kan bestämma något om hur det skall vara i huset, jag "bor" ju inte där på riktigt, har ju bara adressändrat under 6 mån (för min egen skull för att pröva om det funkar). Vi har varit ihop i 6 år med några avbrott  - det längsta på 5 månader - men jag vet inte varför han håller på så här! Jag förstår inte hur kan kan säga att han älskar mig när han bär sig åt på det viset.

Jag tycker det är så tråkigt för ALLA blir ju lidande av hans beteende!

Efteråt säger han det var för att han tagit tablletter eller ibland låtsas han som inget har hänt (ofta efter att han druckit alkohol).

• Svar på tråden Min sambo kallar min son för blattejävel och tycker att alla i min släkt är idioter!
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Alltid svårt när man inte har hela bilden klar för sig. Vad som verkligen är tydligt är att haninte får dig att känna dig trygg. Om han inte respekterar dig (vilket han inte gör när har kritiserar din son och släkt) kommer er relation att bli allt mer distanserad och meningslös. Om han lägger skulden på tabletter och alkohol behöver han förmodligen söka hjälp för detta men troligtvis behöver han nog också ta itu med andra frågor också. Om han inte är villig hantera detta med ett mer ansvarsfullt sätt och börja respektera dig, din son och din släkt får du fundera på om du ska fortsätta med din sambo.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Min sambo kallar min son för blattejävel och tycker att alla i min släkt är idioter!