• MeMyselfoJag

Var köper ni helst begagnade barnkläder?

Jag har en mängd urvuxna kläder som jag tänker sälja nånstans, och eftersom jag själv inte köper begagnade kläder vet jag inte riktigt var det bäst lönar sig att sälja dem. Hur gör ni? Var köper/säljer ni nånstans?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var köper ni helst begagnade barnkläder?
  • Frontline

Bloppis på facebook kolla in om det finns i din närhet.
    Där vi bor finns ett par och det säljs mycket där, sen om man bor i närheten slipper man frakt.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cloudberry79

Köper just nu mest genom en Facebookgrupp för det märke jag gillar mest, men det finns även lokala köp/säljgrupper på Facebook som jag ofta tittar in i (just pga frakten).

Sur, grinig och på smällen.
  • alkemi

Bytardagar är det bästa :)

Schatzi - efterlängtad och älskad från första stund
  • MeMyselfoJag
    alkemi skrev 2012-07-15 12:53:20 följande:
    Bytardagar är det bästa :)
    Men då får man ju inga pengar för kläderna och jag är inte ett dugg intresserad av att själv införskaffa begagnade kläder.
  • crimson
    MeMyselfoJag skrev 2012-07-15 13:06:33 följande:
    Men då får man ju inga pengar för kläderna och jag är inte ett dugg intresserad av att själv införskaffa begagnade kläder.
    Det får man visst. Dem jag går på lämnar jag in kläder, prissätter och kommer sedan och hämtar pengar+ det som inte blivit sålt. Arrangörerna tar 10%. Skitbra!
  • Mary Jo

Facebook! Allt från lokala sidor till märkesgrupper osv.

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • MeMyselfoJag
    crimson skrev 2012-07-15 13:09:49 följande:
    Det får man visst. Dem jag går på lämnar jag in kläder, prissätter och kommer sedan och hämtar pengar+ det som inte blivit sålt. Arrangörerna tar 10%. Skitbra!
    Ok. Arrangörer? Trodde det var typ klädbytardagar på dagis som menades. Hur hittar man sådana? Jag bor i Malmö-Lundområdet.
  • tidigareplatt

Är det märkeskläder brukar Tradera funka bra.

• pigglet

Klädbytardagar! Otroligt billigt och så får man kolla på kläderna innan man köper dem.

Tradera funkar bäst om det är dyrare märkeskläder, eftersom frakten blir minst 24 kronor så löns det liksom inte att köpa vanliga tröjor och byxor hur billiga de än är. 

• LinnV

Barnloppisar! Här omkring är det några loppisar om året med bara barnsaker!

• Natle
    MeMyselfoJag skrev 2012-07-15 12:44:19 följande:
    Jag har en mängd urvuxna kläder som jag tänker sälja nånstans, och eftersom jag själv inte köper begagnade kläder vet jag inte riktigt var det bäst lönar sig att sälja dem. Hur gör ni? Var köper/säljer ni nånstans?

jag brukar handla på www.brandsforkids.se

Tror att du även kan lämna in kläder till försäljning där. 
  • dawm123

Jag ger mitt barn att köpa kläder i smalltao.com kläder en hel del stil, och priset är mycket prisvärd, jag gillar att köpa i butiken.

Svar på tråden Var köper ni helst begagnade barnkläder?