• Anonym (Hopplöst!)

Det känns som att p-ringen hela tiden åker neråt och är på väg ut! Hjälp tack!

Jag började med nuvaring för en månad sen,första dagarna gick det jättebra och jag kände inte av den men de två senaste veckorna så har det känts som att ringen halkar sig neråt mer och mer och till slut är på väg att åka ut? Kände efter med fingrarna en gång när det skavde och kändes rejält och då var ringen ca två mm utanför öppningen! Obestämd

Är det fler som vart med om det? Gör jag kanske fel när jag sätter in den? Jag försöker alltid att sätta den så långt in det går men ändå så känner jag av den efter nån timme.. Sjukt irriterande! Tänkte ge det en månad till å se om det blir bättre för jag vill verkligen att det ska funka,den är ju super förutom just det här problemet!

Nån som har några tips? Hur sätter ni in eran ring? Vrider ni den eller vinklar ni den på nåt speciellt sätt? Måste ni plocka ur den och rätta till den flera gånger under tre veckors-perioden eller sitter den där den sitter utan att aldrig tas ut?

Såå tacksam för svar och om nån vänlig själ har nåt bra knep som jag inte tänkt på Glad

• Svar på tråden Det känns som att p-ringen hela tiden åker neråt och är på väg ut! Hjälp tack!
  • Anonym (långtidsanvändare)

Jag har aldrig upplevt detta, men tycker det låter som att den blivit fel insatt från början. Det är lite knepigt innan man vänjer sig. Vik den liksom och för in den som en tampong, så långt det går och sen ska du inte känna den.

Försök sätta in den på nytt, så långt in som möjligt och om det fortsätter krångla kanske du får testa något annat. Lycka till!

• ElinJenniferMaria

Jag använde endast nuvaring i 3dagarn. Tyckte de var oerhört obehagligt.
    Kände precis samma sak som du. Kände mig inte alls säker. 
    Då är plåstret bättre, om man inte vill äta piller.  

• Anonym

Min kompis hade samma problem och hon själv misstänkte att hon var för liten för p-ringen och att det var därför den åkte ut igen. Hon gick till bm som bara skrattade åt henne och sa att man inte kunde vara det. Men när hon sedan tittade efter och undersökte min kompis sa hon typ "oj, ja du har rätt!". Hon var alltså på något sätt för liten i slidan (vet ej om det var för grunt eller för snävt eller både ock). Du kan ju alltid kolla upp det ifall du är säker på att du sätter den rätt? Lycka till!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-15 14:52:04 följande:
    Min kompis hade samma problem och hon själv misstänkte att hon var för liten för p-ringen och att det var därför den åkte ut igen. Hon gick till bm som bara skrattade åt henne och sa att man inte kunde vara det. Men när hon sedan tittade efter och undersökte min kompis sa hon typ "oj, ja du har rätt!". Hon var alltså på något sätt för liten i slidan (vet ej om det var för grunt eller för snävt eller både ock). Du kan ju alltid kolla upp det ifall du är säker på att du sätter den rätt? Lycka till!
    Och jag måste såklart tillägga att detta aldrig har gett henne några andra problem, varken med sex eller tamponganvändande. Man ser olika ut helt enkelt, och p-ringen är väl anpassad efter medelstorleken!
    Det skadar hur som helst inte att kolla :) 
  • Anonym (Hopplöst!)

Okej,tack för era svar!

Har faktiskt inte haft en tanke på att man kan använda plåster ist! Innehåller dom lika låg dos hormoner som plåstret? :) Vill hemskt gärna ha nåt som det inte är så mkt hormoner i och som inte påverkar kroppen så mkt.

Anonym skrev 2012-07-15 14:52:04 följande:
    Jaa,vet du. Jag har faktiskt funderat på om jag e det jag med! Det känns som att jag har prövat så många olika sätt att stå på å så men det finns ju inte så många sätt man kan sätta in ringen på. Det går ju bara på ett sätt liksom...  Även om jag viker ihop den och för den så långt in det går (når typ inte längre in med fingrarna) så åker den lik förbaskat ner och  känns några timmar senare.  Kan det bli bättre om man gör knipövningar tro?
  • ElinJenniferMaria
    Anonym (Hopplöst!) skrev 2012-07-15 19:07:43 följande:
     Har faktiskt inte haft en tanke på att man kan använda plåster ist! Innehåller dom lika låg dos hormoner som plåstret? :) Vill hemskt gärna ha nåt som det inte är så mkt hormoner i och som inte påverkar kroppen så mkt. 

Jo de tror jag! Man byter plåster varje vecka. :)
    De funkade bra, fast min känsliga hud tålde inte de, fick utslag, annars var den jätte bra :)  
  • Anonym (Hopplöst!)
    ElinJenniferMaria skrev 2012-07-29 23:21:27 följande:
    Jo de tror jag! Man byter plåster varje vecka. :)
    De funkade bra, fast min känsliga hud tålde inte de, fick utslag, annars var den jätte bra :)  
    Prövade p-plåster i typ två veckor men dom satt ju inte fast ordentligt! Lossnade konstant i kanterna så nu har jag börjat med mitt sista hopp--minipiller.. Får se hur det går med dom...
Svar på tråden Det känns som att p-ringen hela tiden åker neråt och är på väg ut! Hjälp tack!