• ialia

Finns de en gräns för hur mycket blöjor man få ta med sig från Norge?

De är ju väldigt billigt med blöjor i Norge. Tänkte ta en tur dig och köpa på ett lager men är de någon som vet om de finns någon gräns på hur mycket man få ta över? Kan de bli tull på de? Har aldrig varit i Norge så tänkte ta två flugor i en smäll.

• Svar på tråden Finns de en gräns för hur mycket blöjor man få ta med sig från Norge?
  • FruBlöjor

Jag tror att om blöjorna är till privat bruk får du hämta hur många som helst. Ring till tullverket och fråga.

• läkarstudent

Va, är blöjor billigare i Norge?? Jag trodde allt var dyrare där? Men 3000 kr tror jag man får ta med sig grejer för i alla fall (utom alkohol)

• läkarstudent
    http://www.tullverket.se/innehallao/k/kopavarorparesafranlandutanforeu/kopavarorpadinresafranettlandutanforeu.4.30cfbac4117bfb36546800095.html

Behöver jag betala tull- och skatt för mina varor?

Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen
  • FruBlöjor
    läkarstudent skrev 2012-07-15 14:10:13 följande:
    www.tullverket.se/innehallao/k/kopavarorpares...

Behöver jag betala tull- och skatt för mina varor?

Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen
    Är du säker på det? Norge tillhör inte till EU men tillhör schengen då gäller den fria rörligheten om varor.
  • AgnesMH

4-5 paket för samma pris som ett paket i sverige. Det är subventionerat där vilket är vettigt!

• läkarstudent
    FruBlöjor skrev 2012-07-15 14:15:31 följande:
    Är du säker på det? Norge tillhör inte till EU men tillhör schengen då gäller den fria rörligheten om varor.
    Jag skulle inte satsa mitt liv på att jag har rätt, men jag är ganska säker. Schengen har ju med fri rörlighet för människor att göra, inte med varor.
  • ialia

Okej ja blöjor för 3000kr lär vi inte kunna få med oss Tungan ute
    Ett paket libro kostar 28 svenska kr och vissa butiker har att man får 4e paketet gratis. Även barnmatsburkar ska kosta 3 kr.  

Svar på tråden Finns de en gräns för hur mycket blöjor man få ta med sig från Norge?