• Anonym (loo)

Leva livet utan partner och barn?

Det är inte helt ovanligt att man hör om dem som antingen lever med partner men inga barn, eller som ensamstående med barn. Inte lika vanligt med de som lever helt ensamma hela livet.

Jag har alltid varit singel, är 35, inga barn. Jag känner ingen som lever likadant.

Finns någon här,kanske? Är det ett aktivt val eller inte? Vad har gjort att det blivit så?

Sköt om er där ute.       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-15 20:32

Annars får ni som känner någon liknande svara på varför den ni känner valt det, om ni vill. Kom plötsligt på att familjeliv kanske är fel forum för frågan :D.

• Svar på tråden Leva livet utan partner och barn?
  • Anonym (loo)

Ingen fråga för familjeliv, kanske.. fel forum månne. 

• Anonym (Jotack)

Hej, jag lever som du. Det är inget jag valt direkt även om jag valt att avsluta relationer som inte gett mig det som jag velat ha. Men nu försöker jag blir gravid via insemination. Jag är 37.

• knivskrik

Min moster lever så. Om det är ett aktivt val eller ej vet jag inte, det enda jag vet är att hon inte kan få barn. Och istället för att gräva ner sig i det så lägger hon mycket tid på syskonbarn och syskonbarnbarn.

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (Jotack)

Men lägg av, får man inte skriva på familjeliv om man inte har sju barn och två äkta män?

• Anonym (loo)
    knivskrik skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
    Min moster lever så. Om det är ett aktivt val eller ej vet jag inte, det enda jag vet är att hon inte kan få barn. Och istället för att gräva ner sig i det så lägger hon mycket tid på syskonbarn och syskonbarnbarn.
    Så vill jag också göra.. har inga ännu men det kommer säkert.
    Jag är ganska bekväm med att leva själv, men omgivningen är inte bekväm med det.. de frågar om det jämt.  
  • Anonym (loo)
    Anonym (Jotack) skrev 2012-07-15 20:34:29 följande:
    Men lägg av, får man inte skriva på familjeliv om man inte har sju barn och två äkta män?
    Jo? Jag gör ju det!? Det var inte meningen att trampa någon på tårna öht! 
  • Anonym (X)

Jag lever så.

Jag gillar inte barn (däremot har jag husdjur som jag älskar).

Jag tycker pojkvän/sambo tar mer än vad det ger. Jag älskar att bestämma över mig själv, vara fri, inte behöva kompromissa, inte behöva reta mig på någons dåliga vanor...

• Anonym (loo)
    Anonym (X) skrev 2012-07-15 20:38:41 följande:
    Jag lever så.

Jag gillar inte barn (däremot har jag husdjur som jag älskar).

Jag tycker pojkvän/sambo tar mer än vad det ger. Jag älskar att bestämma över mig själv, vara fri, inte behöva kompromissa, inte behöva reta mig på någons dåliga vanor...
    visst är det skönt! Jag skulle gärna leva hela livet så. Ibland tänker jag på frågan att bilda familj,
    för att jag är nyfiken visserligen. Man vet aldrig. Men härligt med någon likasinnad!  
  • Anonym (Jotack)

Det är faktiskt skönt att leva ensam. Jag skulle gärna ha en erotisk relation, men inte en sambo.

• Anonym (Mmm)

Anonym (Jotack) skrev 2012-07-15 20:41:43 följande:

Det är faktiskt skönt att leva ensam. Jag skulle gärna ha en erotisk relation, men inte en sambo.
    Håller med dig. Och där det verkligen levereras erotik och inget annat strunt .... som egosim  
Svar på tråden Leva livet utan partner och barn?