• Mimmi O

Fästingbett?! BILD

Fästingbett?!

Jag hittade det här märket på mit lår för ett par dagar sedan. Jag trodde först att det var någon finne, men sedan har jag insett att rodnaden och svullnaden suttit kvar sedan jag upptäckte det... ( Jag har inte pillat )

Det är större är en 5-krona och nu undrar jag om det kan vara ett fästingbett?

Är som sagt svullet och ömt. Inget myggbett el. liknande.

TACKSAM FÖR SVAR. :)
  • Svar på tråden Fästingbett?! BILD
  • Dixie

jag har aldrig varit med om en fästing som har ramlat av själv - den måste man ju ta bort - så om du inte har tagit bort en fästing är det nog inget fästingbett......

• Mimmi O
    Dixie skrev 2012-07-16 07:00:44 följande:
    jag har aldrig varit med om en fästing som har ramlat av själv - den måste man ju ta bort - så om du inte har tagit bort en fästing är det nog inget fästingbett......
    Fästingar kan ramla av sig själv, det är inte helt omöjligt. Så det resonemanget litar jag inte på. 
  • RiaRa

Jag skulle ta mig till en vårdcentral eller ringa sjukvårdsupplysningen om jag var du. Fästingar kan ramla av av sig själva och OM det skulle vara en Borreliainfektion är det bästa att få den behandlad.

• mammatillsmåtroll

Så såg mitt också ut såg aldrig heller nån fästning. Men va sedan sjuk i borrelia i ett år innan dom kom fram till det så där måste varit en fästning på mig! Rekomenderar dig att gå till vc för fy fan för att va sjuk i borrelia

• Whitetrash86
    Dixie skrev 2012-07-16 07:00:44 följande:
    när en fästing ätit färdigt tar den ju självklart och släpper taget och börjar om från början... dock så borde man märka av en fästing innan den ätit färdigt!
  • Mimmi O

Jag har nu varit hos läkaren. Det var fästingbett. Pencillin i 10 dagar.

Skönt att få det uppkollat.

Tack för svaren. :)

• mammatillsmåtroll

Läkaren trodde jag kliat av den utan att märka det. Är iallafall 100% säker på att det va borrelia då det gjordes ett ryggmärgsprov på mig

• Mimmi O

Jag fick kåvepenin för mitt bett och kuren tog slut för en veckasedan och har nu fått ett till fästingbett som är svullet och rött samt varmt och ömt!

Tror ni jag behöver en kur pencillin till eller täcker den som jag tog slut förra veckan??

• RiaRa

Hör av dig till Vc igen. Varför chansa? 

Svar på tråden Fästingbett?! BILD