• IC76

Ni som har barn med lockigt hår vad

använder ni vid tvättning av håret? Eftersom jag har korkskruvar(min far har afrohår) så fick jag rådet att använda produkter från mixed chicks men jag blir lite osäker..någon som använt dessa produkter på er barn?
    Så ser sonens lockar ut,förut hade han spikrakt hår men vid 13 månaders så kom lockarna.  

Mamma till A, A, A och V.
  • Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår vad
  • Lena

Dottern har korkskruvar vi tvättar med enbart balsam en gång i veckan. Det funkar bra. Och borta morgon och kväll.

• Pinguicula

Försöker köra med balsammetoden, tvättar oftast bara med vatten eller balsam. Är håret fullt av matrester eller annat kan jag använda ett silikonfritt schampo.

• Queenie70

Tvättar med bara balsam.

• April barn

Vi använder varken tvål, schampo eller balsam. Bara vatten.

• IC76

Men blir håret rent med bara balsam?
    Tack för era svar  

• Lena

Ja det blir rent. Har bara använt schampo två gånger på dottern som är fyra.

• Jennicken

Oftast använder vi bara vatten men nån gång ibland tvättar vi med bara balsam.

• Furstinna

Jag köpte ett medel på kicks till dotterns hår. Har inte flaskan här men det är för lockar. Jag använde Apotekets schampo och balsam sen detta medlet efter. Kan användas på både torrt och vått hår.

• IC76
    Furstinna skrev 2012-07-16 21:49:22 följande:
    Jag köpte ett medel på kicks till dotterns hår. Har inte flaskan här men det är för lockar. Jag använde Apotekets schampo och balsam sen detta medlet efter. Kan användas på både torrt och vått hår.

Curls?

Tack alla för svaren,använder ni vilken balsam som helst? 
Svar på tråden Ni som har barn med lockigt hår vad