• marla333

Jag svarar inte i telefon då jag inte känner igen nr eller på dolt nr, fler?

Är det fler som jag som inte svarar då det ringer och nr är dolt/okänt eller man inte känner igen det? 

Syns ett telefonnr så kollar jag alltid upp det efteråt för att se vem som ringde.

Har många dåliga erfarenheter tidigare med telefonförsäljare, fått bluffakturor och blivit lurad. Därför jag inte orkar eller vill svara.  

Eller någon som har bra tips på hur man kan bli av med de som ringer som man inte vill prata med?

• Svar på tråden Jag svarar inte i telefon då jag inte känner igen nr eller på dolt nr, fler?
  • Philippa

Jag svarar alltid eftersom många myndigheter ex sjukhus ringer från skyddat nummer..... varför lägger du inte bara på om det är nån du inte vill prata med??

• Meddelande borttaget
  • Marnet

Har du provat nix om de e telefonförsäljare du vill bli av med? Dessutom får dom inte ringa från skyddade nr! Annars så svarar jag fast de e bara för att barnens skola o dagis har skyddat!! O som sagt sjukhus o annat viktigt!

• Tonårsmamman1

Har ingen nummerpresentatör, utan svarar alltid när det ringer. Är det en försäljare, säger jag bara att jag inte är intresserad och lägger på. 

• katalysator

Beror på läge. Jag brukar ignorera okända samtal om det är folk som ringer medan jag håller på med något annat, är ute och fikar med vänner, eller liknande. Mer för att jag då inte kan gissa vad det kommer handla om eller hur lång tid det kommer ta (till skillnad från om det är en vän eller släkting som ringer) och då känns det bättre att ringa upp vid senare tillfälle eller låta dem ringa igen. Det har däremot inget att göra med att det finns folk jag inte vill/vågar prata med.

• StarStruck

Jag svarar alltid om det är dolt nr, dels för att jag är nyfiken och dels för att sjukhus osv ringer med dolt. Är det ingen man vill snacka med är det ju bara att lägga på:P

• Spacefrog

Har också svårt att förstå det här med att inte svara. Påminner om mina grannar som inte öppnar dörren när jag knackat, fast jag hör att det är hemma. Vad är den stora rädslan?? Kan du inte bara säga "nej tack" om det visar sig vara något?

• emmak

Svarar aldrig på okända eller dolda nummer. Vill dom mig nåt så får dom prata in meddelande.

• doggy

Nix hjälper inte om man är gammal kund tex då får dom ringa ändå !

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag svarar inte i telefon då jag inte känner igen nr eller på dolt nr, fler?