• fantasyforever

hur mycket har ni gått upp i v 32 (eller däromkring)

Ja som rubriken lyder, hur mycket har ni gått upp och är det då räknat från inskrivningsvikten eller från den faktiska vikten innan ni blev gravid?

Jag har min normalvikt på 61 (ej gravid) och ligger nu på 71 i v 31+3, men från inskrivningen har jag endast gått upp 5-6 kg så går man efter vad bm säger så blir det ju missvisande. Jag räknar alltså viktuppgången från före jag blev gravid och då vägde jag drygt 61..

gick ju upp mest de första veckorna pga illamående småätande och mer stillasittande, men nu den sista månaden har jag stått i stort sett still då jag kunnat röra på mig "som vanligt igen". så det kanske finns hopp om att det inte barkar iväg alldelens :-P     

• Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i v 32 (eller däromkring)
  • Mercurialis

När jag hade gått 30 fulla veckor med första barnet, hade jag gått upp 9 kg. Vid samma tidpunkt i graviditeten, när jag väntade andra barnet, hade jag gått upp 11 kg.

Jag gick inte upp mer i vikt efter det utan stod stilla i vikt tills barnen föddes 6,5 resp 5,5 vecka senare.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Marsvin

Jag är i vecka 31 och har gått upp 10 kg från graviditetens början. Från inskrivningen (vecka 12) har jag gått upp 7kg. Lite samma som dig alltså :) Är 168 cm lång och väger 71 kg nu.

• cozmoz

hejsvejs,
    Jag har gått 10 kg och går in i vecka 32 imorgon.
    Förra graviditeten gick jag upp totalt 30kg Förvånad Så det känns lugnt denna gången hihih

• Rinella

oj, nu när jag läser vad ni gått upp så kan jag känna mig lite överdrivet fet:D Är i v 32 och har gått upp hela 25 kg! Konstigt nog ser jag inte "fet" ut. Det syns att jag fått lite kurvor och magen förstås=)

• cozmoz
    Rinella skrev 2012-07-16 19:02:19 följande:
    oj, nu när jag läser vad ni gått upp så kan jag känna mig lite överdrivet fet:D Är i v 32 och har gått upp hela 25 kg! Konstigt nog ser jag inte "fet" ut. Det syns att jag fått lite kurvor och magen förstås=)
    Hej Rinella,
    jag var precis som du under min förra graviditet.....man är INTE fet. Absolut inte, utan vackert gravid. Skrattande
    Väntar du ditt första barn?
    Det försvinner ju efter graviditeten igen. Må gott o lycka till!
  • Rinella
    cozmoz skrev 2012-07-17 05:37:26 följande:
    Hej Rinella,
    jag var precis som du under min förra graviditet.....man är INTE fet. Absolut inte, utan vackert gravid. Skrattande
    Väntar du ditt första barn?
    Det försvinner ju efter graviditeten igen. Må gott o lycka till!
    Japp, det är mitt första barn:) jo klart det försvinner nästan direkt efter. Är ju en massa vatten osv också vet jag eftersom jag är väldigt svullen!

Hur kommer det sig att du inte gått upp lika mkt denna gången då? Har du gjort några matförändringar? Eller det bara är så helt enkelt? :)
  • cozmoz

Rinella;
    Har ett sundare förhållande till mat denna gång .
    Annars vet jag inte... Som du säger det kanske bara är så.... Väntar mitt fjärde barn de tre första var pojkar.... Låg på allt mellan 25-30 kg i ökning.
    Skillnaden är att jag väntar en tjej denna gång.

• Husmodern

Väntar oxå en tjej efter tre killar:) har gått ner 6 kg är i v 34-35 nu

OBS ! Hade att ta utav innan grav :) varit noga med mat och annat denna gång

• SatuSv

Jag är i v33 och har gått upp 20kg:,( Detta är mitt tredje barn. Båda gångerna innan har jag gått upp 33kg:/ Är smal annars,normalt för mig nät jag inte är gravid är att väga runt 62-65kg och är 172 lång. Har fått stora meloner och har vatten i kroppen och ja allt som bildas extra i kroppen väger ju oxå.. Hade svårt att gå ner efter tvåan medans första barnet tog bara 1år...

• MrsDB

Har liknande viktuppgång som du ts :) Efter 31 fulla veckor hade jag gått upp 9 kg från min ursprungliga vikt (väger normalt 60 och är 172 cm lång). Nu i v. 36 ligger jag fortfarande på samma viktuppgång. Egentligen ser jag ingen mening med att räkna från inskrivningsvikten för det säger inte så mycket om den totala viktuppgången, men det blir 8 kg från inskrivningen

Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i v 32 (eller däromkring)