• Anonym (känner sig dålig)

Ni som bor i lägenhet med barn,har ni dåligt samvete?

Jag har. Jämför mig med min syster som bor i hus och de har stooooor trädgård där ungarna bara kan springa ut.
    Hur blir man av med det dåliga samvetet? Vi har inte råd med hus och vi försöker vara ute så mycket som möjligt med barnen.

• Svar på tråden Ni som bor i lägenhet med barn,har ni dåligt samvete?
  • Anonym

Va?? Varför skulle jag ha dåligt samvete för att jag bor i lägenhet med mina barn...?? Skärp dig!!

• Litet My

Säger som föregående, Skärp dig!!!

Det finns väl en dörr i lägenheten ni kan gå ut genom om ni inte vill isolera er i lägenhete`?   

• Ojsan

Vi har precis bytt upp oss till en större lägenhet tills vi får barn. Jag kännder snarare lättnad att bo i lägenhet då jag bott i hus tidigare med gräsklippning, snöröjning och allmän husskötsel med allt vad det innebär. Nu bor vi i en hyresrätt och vid mista fel så kommer en underbar vaktmästare och fixar allt gratis och vi slipper kliva upp en timme tidigare för att gräva fram vägen på vintern :) Just nu ser vi mest fördelar. Fast det är en annan frihet att bo i hus.

• Anonym

Helt ärligt, ja ibland faktiskt. Jag vill verkligen ha ett hus, där vi kan ha studsmatta, kana, pool, gungor, inte behöva tänka på bilar osv.. Men nu bor vi i lägenhet och vi får göra det bästa utav det.

• Majsan70

VARFÖR skall man ha dåligt samvete för att man bor i lägenhet? Jag och min man har gjort ett aktivt val att bo i vår hyreslägenhet. Tack vare det behöver vi inte tillbringa mssor med tid o pengar på att sköta trädgård o renovera hus o annat sånt som tillkommer med husägande.

• Anonym (känner sig dålig)

Helsikke så otrevliga ni är då, ni två första!

• Tealhawk

Nej? Varför skulle jag. Nu är ju sonen så liten än att han inte kan springa ut själv, men även när han blir stor nog att göra det om vi bor kvar här skulle det inte vara något problem. Det är innergård med lekplats, fotbollsplan runt hörnet och sedan skog bara ett stenkast iväg. Badplats 10 min bort med bil.
    Inte illa för ett miljonprogramsområde faktiskt x) Hade jag däremot bott där det bara var betong och asfalt överallt hade jag nog försökt flytta till ett lite barnvänligare ställe.

These are not the droids you're looking for
  • Anna Paulita

Nej, inte ett dugg!

• Anonym (Polly)

nej, inte ett dugg.
    går långa promenader och när dottern blir äldre finns en massa roliga lekparker i närheten så det kommer bli bra.

• alexander2011

nää tanken har aldrig slagit mig men visst finns önskan över att nån gång få bo i hus där hunden,katterna o barnet kan vara ute hur de vill. visst det ahde varit underbart men det är inget jag sitter o grämer mig för. man är ingen sämmre förälder bara för man bor i lägenhet. vi bor i en 3:a o vi klarar oss bra

Svar på tråden Ni som bor i lägenhet med barn,har ni dåligt samvete?