• lina03

    någon som ska insemination i september 12

    hej

    Jag underar om de någon som ska insemination i september 12 vore rolig att dela tankar och ider tillsammans
     

  • Svar på tråden någon som ska insemination i september 12
  • hea

    Jag skall förhoppningsvis på insemination i augusti, om allt klaffar. Jag skall äta pergotime innan. Vi skall göra det privat i väntan på den offentliga vården.

  • dreamz01

    Hej! Vi ska ocksa insemineras i september. Det blir var tredje insemination.

  • Jennie1987

    Hej!

    Jag har pcos och har försökt bli gravid med min sambo i ca 5 år.
    Vi har testat Pergotime, Puregon och Ovitrelle i flera omgångar. Har fått en del bra ägglossningar,
    men inte lyckats bli gravid.

    Min sambo har lämnat spermaprov, som visade sig vara ganska bra, något slöa, men inget som egentligen inte skulle kunna göra mig gravid. Men pga min pcos så försvåras det såklart.

    Nu i augusti ska vi få prova insemination för första gången! Jag vet inte riktigt hur jag känner inför det.
    Det är spännande såklart, och skönt att det finns olika behandlingar att ta till.

    Jag äter just nu Provera för att få mens, och sen ska jag äta Pergotime för att stimulera fram ett ägg, och slutligen ska jag ta Ovitrelle för att ägget ska släppa. Och så insemination då. Så det är lite att tänka på.
    Tur att vi har semester i augusti! Annars förstår jag inte hur jag skulle orka tänka på allt det här!

    Min läkare är tyvärr inte särskilt hoppfull när det gäller insemination för vår del.
    Han tycker egentligen att vi borde göra ivf direkt, men mitt bmi sätter käppar i hjulet.

    Oj, vad jag babblar hörrni! ;)
    Men ni med erfarenhet kanske kan dela med er?? Känns alltid bra att "ha lite på fötterna" när man ska genomgå något nytt.

    Lycka till allihop!                      


  • hea

    Hej igen, nu börjar det närma sig. Jag skall börja äta Pergotime i morgon inför inseminationen. Börjar bli nervös, försöker att inte ha förstora förhoppningar.

  • Jennie1987
    hea skrev 2012-07-23 17:31:24 följande:
    Hej igen, nu börjar det närma sig. Jag skall börja äta Pergotime i morgon inför inseminationen. Börjar bli nervös, försöker att inte ha förstora förhoppningar.

    Lycka till hea!
    Du kan väl hålla oss uppdaterade!? :)  
  • dreamz01

    Hea: vad spannande! Lycka till! Nar ska du gora det forsta ultraljudet(om du ska gora det)?

  • hea

    Jennie1987, jag lovar att hör av mig om vad som händer. dreamz01 jag har lyckats få ett ultraljud tisdag den 31, trots att alla gynekologer har sem samtidigt.

  • dreamz01

    Vad bra! Det ar viktigt att gora ul innan. Jag blev overstimulerad vid andra stimuleringen med clomid - samma som pergotime. Hade 6 stycken mogna aggblasor och det var valdigt jobbigt. Men jag hoppas att du lyckas fa tva fina blasor!

  • langtar efter min babis

    Hej! Vi ska göra iui nu nästa månad, spännande men vågar inte hoppas för mycket. Alla läkare vi talat med råder oss istället att gå direkt på ivf. Men vi vill göra ett försök med insemination först. Sista månaden hade jag 3 perfekta äggblåsor efter clomid + metformin & otreville spruta för att garantera ägglossning- men icke... Hoppas hoppas att inseminationen ska ge bättre resultat!

  • hea

    Varit på ul i dag, har två små och en större folliklar.
    Men läkaren ville inte skriva ut någon ägglossningsspruta. Han menar att det inte är brukligt och att det finns stor risk för överstimulering. Kliniken i Danmark insisterar på att en ägglossningsspruta är det bästa och att jag borde höra av mig till Läkaren igen.
    Nu skall jag i väg och köpa stickor i stället och testa två gånger om dagen.
    Jag måste också ta ställning till om jag vill ha en eller två inseminationer i samma cykel. Två inseminationer låter ju som om de skall öka skansen, men statistiken visar inte på en större frekvens av graviditeter vid dubbel insemination. Någon som har erfarenhet?    

Svar på tråden någon som ska insemination i september 12