• Webbredaktör Annelie

Hur valde ditt barn fritidsaktivitet?

Att välja idrott eller annan fritidsaktivitet till sina barn kan vara klurigt. Och vägarna in kan vara många.
    När jag var liten tränande jag gymnastik för att en kompis introducerade de, medan min bror spelade ishockey för att min pappa gjort de som barn.
    Själv skulle jag tycka att det vore kul om mina barn en dag testade gymnastik eftersom jag uppskattade de mycket.

Hur tänker eller tänkte du? och varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur valde ditt barn fritidsaktivitet?
  • Themis

Vi vill vara öppna för att man kan vilja hänga på en kompis aktiviteter, men vi tänker också på att träna både hjärna och kropp tillsammans.

Kampsport har vi båda hållit på med och den snabba växlingen mellan höger och vänster hjärnhalva och att göra rörelserna med båda sidor av kroppen är väldigt nyttigt för koordination och koncentration, som framförallt små killar kan behöva extra träning på. Dessutom har vi superbra träningscentrum för det i närheten.

Simning ville sonen själv och det är ju allroundträning.

Schack och bordtennis vill han testa nu och det är ju toppen för koncentrationsförmåga, logik och öga-hand-koordination.

Helst vill vi inte att han plockar upp sporter där man riskerar att paja knäna och få en massa andra skador redan i tonåren, som t.ex. fotboll, hockey och ridning.

Så tänker vi.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Hur valde ditt barn fritidsaktivitet?