• Anonym (Fetto)

Hur lång tid tar det innan man slutar att vara hungrig?

Jag har alltid haft lite hull, aldrig varit slim men inte heller fet. Fick barn för 2 månader sedan och nu har jag bestämt att jag fan i mig ska bli slim. Behöver gå ner kanske 9-10kg för att bli det.

Jag har alltid ätit något "gott" varje dag. Godis, glas, chips.. You name it. Nu har jag slutat med det och bestämt att jag äter något litet en dag i veckan.

Jag promenerar minst 45 minuter varje dag. Äter frukost och middag. Och en frukt eller grönsak som mellanmål.

Men när fan försvinner hungerkänslan? Nu, bara för att jag inte FÅR så känner jag mig hungrig dygnet runt. Hur lång tid tar det innan det försvinner?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man slutar att vara hungrig?
  • Anonym (Hanna)

Du ska ju äta frukost.lunch o middag. och två mallanmål.
    Dra ner på kolhydrater o öka på protein. 

Något som håller dig mätt o som är snabbt att göra är kesella som du mixat med frysta bär. Väldigt lite fett o mycket protein.

Du kommer bara öka i vikt om du ska svätla dig.

Och nej du ska inte "unna" dig något litet varje dag. gör det en dag i vecka istället.

Och rör på dig mer.       

• Anonym (Fetto)
    Anonym (Hanna) skrev 2012-07-16 20:49:25 följande:
    Du ska ju äta frukost.lunch o middag. och två mallanmål.
    Dra ner på kolhydrater o öka på protein. 

Något som håller dig mätt o som är snabbt att göra är kesella som du mixat med frysta bär. Väldigt lite fett o mycket protein.

Du kommer bara öka i vikt om du ska svätla dig.

Och nej du ska inte "unna" dig något litet varje dag. gör det en dag i vecka istället.

Och rör på dig mer.       
    Jag skrev ju att jag unnar mig något en dag i veckan i stället för varje dag!? Svälter mig gör jag absolut inte.
    Jag äter så bra jag kan och rör på mig så ofta jag kan men med ett litet spädbarn finns det inte alltid tid till allt.
  • Fabella

Min egen erfarenhet är att det ALDRIG går över. :-/ Jag är en sån person som måste äta det jag är sugen på för att känna mättnad.

Ett tag var jag jätte duktig och pinade mig igenom 2 år av nyttiga och lagoma portioner, långa promenader varje dag osv. Men jag var hungrig JÄMT.

Men jag var "slim" Vägde 48 kg och hade rutor på magen.....

Nu ser jag ut så här sen 3 år tillbaka.... www.familjeliv.se/Forum-24-73/m65359672.html ...
    och jag kommer ingen vart med mina planer på att ens bli lagom smal.

Fan jag blir så less....nu för tiden är ju idealen så hårda. Man ska inte bara vara smal...man ska vara vältränad också. Bläh.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Fetto) skrev 2012-07-16 20:52:00 följande:
    Jag skrev ju att jag unnar mig något en dag i veckan i stället för varje dag!? Svälter mig gör jag absolut inte.
    Jag äter så bra jag kan och rör på mig så ofta jag kan men med ett litet spädbarn finns det inte alltid tid till allt.

Vad äter du för mat?

och om du bara äter fruksot o middag o ett mellanmål - så äter du för lite.

Jag läste fel =)
  • Southern Belle

För det första, är det HUNGER eller SUG du känner? Är det hunger botar du det genom att äta mer mat vid varje måltid. Är det sug botar du det genom att inte äta socker och kolhydrater. 

Antal måltider är inte det viktiga. Äter man ordentliga måltider behövs nödvändigtvis inga mellanmål. (Jag äter 2-3 ggr per dag och aldrig några mellanmål.) Ät mat som inte höjer blodsockret, som protein, ovanjordgrönsaker och naturliga fetter. Då håller du dig mätt, du slipper sug och kroppen går över till fettförbränning. Blodsockerhöjande mat gör att kroppen producerar insulin vilket är ett fettinlagrande hormon. 

Tänk på att motion skapar hunger så promenera helst innan en planerad måltid. Ät ordenligt med protein efter fysisk ansträngning. En frukt eller grönsak efter ett träningspass är inte tillräckligt. 

Lycka till!  

• Anonym (Fetto)
    Fabella skrev 2012-07-16 20:58:19 följande:
    Min egen erfarenhet är att det ALDRIG går över. :-/ Jag är en sån person som måste äta det jag är sugen på för att känna mättnad.

Ett tag var jag jätte duktig och pinade mig igenom 2 år av nyttiga och lagoma portioner, långa promenader varje dag osv. Men jag var hungrig JÄMT.

Men jag var "slim" Vägde 48 kg och hade rutor på magen.....

Nu ser jag ut så här sen 3 år tillbaka.... www.familjeliv.se/Forum-24-73/m65359672.html ...
    och jag kommer ingen vart med mina planer på att ens bli lagom smal.

Fan jag blir så less....nu för tiden är ju idealen så hårda. Man ska inte bara vara smal...man ska vara vältränad också. Bläh.
    Jag tycker att du är sjukt fin!
  • Fabella
    Anonym (Fetto) skrev 2012-07-16 21:34:02 följande:
    Jag tycker att du är sjukt fin!
    Tackar Jag tycker inte heller att jag ser dålig ut. Men precis som du vill jag bli slim. Vi kanske kan peppa varandra.
  • Anonym (Fetto)
    Fabella skrev 2012-07-16 21:35:45 följande:
    Tackar Jag tycker inte heller att jag ser dålig ut. Men precis som du vill jag bli slim. Vi kanske kan peppa varandra.
    Absolut!! Vore inte helt fel.. Jag tycker inte att min mage dragit ihop sig alls efter min graviditet. Alltså jag har fortfarande det där hänget kvar. Och då är det "kärleksgreppen". Jag HATAR dem.. Varför finns dem?
  • Fabella
    Anonym (Fetto) skrev 2012-07-16 21:39:45 följande:
    Absolut!! Vore inte helt fel.. Jag tycker inte att min mage dragit ihop sig alls efter min graviditet. Alltså jag har fortfarande det där hänget kvar. Och då är det "kärleksgreppen". Jag HATAR dem.. Varför finns dem?
    Ja det undrar jag med :-P Har man en smal midja behöver man inga handtag.

Är du en kvälls-ätare? Jag är helt hopplös på kvällarna.
  • Anonym

Kan du tänka dig att äta ett ägg är du hungrig. Om inte är det bara sug och då är det bara försöka motstå.

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man slutar att vara hungrig?