Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ellinorsmamma

Lekhage.

Hallå alla föräldrar.

Jag har tre barn här hemma, -98 -03 -05. Det blir med andra ord rätt livat här hemma och i bland så är jag så rädd att bebisen skall skada sig. de älskar henne mycket, men barn är barn och ibland tänker de bara inte.

Nu till saken. Är det en bra lösning med en lekhage till bebisen? Då får hon en egen plats där hon kan leka säkert.

Visst leker hon på golvet och kommer göra det i fortsättningen. Det är bara det att ibland finns situationer när man måste lämna rummet och då vill jag att hon ska vara trygg.

Har hittat en ny hage på en affär för 795 kr.
    Vad skulle ni ha gjort? Ge mig tips.

• Svar på tråden Lekhage.
  • ebben

Ja! varför inte?
    Har ingen ,men har funderat på det.........då jag har en son på 1½år o en på snart 2 månader.......... Den större kan fort råka göra illa den lille..........ibland måste man ju lämna de,om man ska på toa eller nåt!!

• ellinorsmamma

Vad tycker ni om priset, är det rimligt? Den är gjord av trä.

• ellinorsmamma

Hej.

Nu har vi införskaffat en. Verkar jättebra.

Är det någon fler som har possitiva erfarenheter med att använda lekhage?

• NovaAlexandra

jag hade en lekhage och det var jättebra, vi hade en hund då. nu kan hon krypa ochdå hade den inte funkat, men innan var den jättebra. jag hade madrass i botten och filktar, kuddar och leksaker och ho älskade att sitta där!

• AnnaZ

*tipsar*

Tänk på att senare kan hagen användas "tvärtom" alltså för att stänga ute minstingen med. Det blir en bra liten "fredad zon" för de stora barnen som kan sitta där inne och bygga lego eller pyssla med något annat i lugn och ro.

Min moster satte sig själv och symaskinen i lekhagen, i närheten men utom räckhåll för småkusinerna.

/Anna

• ebben

AnnaZ-ja precis!
    är lite sugen på en,då vi har en vild 1½ åring o en 2 månaders........

• Buffa

Vilken bra idé, har inte tänkt på tidigare.

Vi får nog ta en tur till babyland och se vad dom har för lekhagar, blir ju jättebra nu när lillebror kommer.

För ibland går det ju lite vilt till när Tim och Lucas leker och jag kanske står och lagar mat, då måste ju lillebror vara i säkerhet

• apelsin

Har ocksa bra erfarenhet utav lekhage och priset var ju helt ok.

• SmaragdKattis

vi fick låna en strax innan jul att ha till våra pojkar som då var 10 månader. först sattes julgranen i den, men nu åker pojkarna in där om jag måste springa på toa eller liknade.

• ellinorsmamma

Hallå.

Den fungerar kalasbra. Förstår inte varför vi väntade så länge med att köpa en.

Lilltjejen fullkomligt älskar att leka där.

Ni som också har funderingar på att köpa en så tycker jag verkligen att ni ska slå till.

Det som var droppen innan vi slog till var att jag skulle laga middag en dag och jag satte henne i gåstolen. Kunde inte ha henne på golvet eftersom pojkarna härjade som tokar. När hon sitter i gå stolen håller hon sig alltid runt mig. Men eftersom jag lagade mat så kunde jag ej ha full uppsikt över henne. Hon fastnade med sin lilla hand i en kökslåda.(Hon kan öppna och stänga den). Det går inte att hon sitter bredvid mig vid spisen, det är oerhört farligt . Köpte hagen samma dag och sedan dess är allt mycket lättare här hemma.

Ett av de bästa köp man kan göra om man har många små barn hemma.

Svar på tråden Lekhage.