• Sussannek

Han blir blå om händer och fötter!

Har en son som är 7 veckor gammal

Tycker själv att vi har en bra inomhustemperatur som ligger på 22 grader...
    Är detta för kallt?

Sonen blir väldigt lätt kall om händer och fötter (om han är barfota).
    Han blir även blå på händer och fötter (även när han inte är så kall)

Vad ska man ha för inomhustemperatur?
    Jag är själv väldigt frusen av mig men tycker 22 är lagom....

Är dock rädd att sonen fryser för mycket och att hans förkylning ska bli värre...
    men samtidigt så är det svårt att få upp temperaturen högre i vårt hus...

Och vantarna blir han bara arg på om han måste ha dem på sig

• Svar på tråden Han blir blå om händer och fötter!
  • kissemjao

Båda mina barn har haft blålila fötter och händer och blivit lätt kalla. De har väl lite halvtaskig förmåga att hålla termostaten jämn sådär i början . Nybörjarproblem!? Men jag har inte uppfattat det som nåt de mått dåligt av eller att det skulle vara farligt. Jag tror det är ganska normalt att bebisar har isfötter.
    Inne har vi ungefär 20 grader.

Om din pojk är förkyld så sörj för att han har strumpor på sig, men vantar inomhus? Njae... jag tror det gör varken från eller till.

• Lorina

Små barn har svårt att hålla tempratur så hans blåa händer/fötter är inget konstigt!! Strumpor inne nu på vintern och om han är kall, vantar när ni har 22 grader tycker inte jag att det behövs!

• rubygirl

Klär ni på honom ordentligt? Ibland glömmer man bort att de behöver en extra kofta. Vantar gör ju inte så mycket nytta om han fryser om resten av kroppen, liksom.

Vi underskattade vår bebis (nu 2 mån) behov av varma kläder men har på sistone sett till att sätta på honom en kofta eller extra tröja. Evighetsförkylningen är nu borta och han sover dessutom mycket bättre.

• Miss W

Min son har samma problem, blir blå om händer, fötter och ibland även runt munnen. Han är 6 månader, pigg och kry. Är det någon annan som har haft en äldre bebbe med liknande problem.

Svar på tråden Han blir blå om händer och fötter!