• Anonym (Tjej 31)

Avsugning är det att vara undergiven?

Måste fråga er andra vad ni tycker, vi satt en massa tjejer och diskuterade och fram på kvällen så handlade det om avsugningar.

Vad är undergivet för er?

Om man ligger i sängen och har sex och suger av killen på slutet.

Att bara suga av killen liggandes i sängen,

Att sätta sej på knä framför killen och suga av honom.

Jag tyckte inte att något av det var det men många av dom andra skulle aldrig sätta sej på knä på golvet och ge en avsugning då det var förnedrande, jag gillar att ge min man avsugningar när jag själv inte är sugen på sex. Då ber jag honom sätta sej i fotöljen och så gör jag det skönt för honom.

• Svar på tråden Avsugning är det att vara undergiven?
  • EnKoppKaffe

Jag tycker inte att det har med själva ställningen att göra. Det är väl känslan man har när man gör det, varför man gör det. Men om man känner sig undergiven så är man väl det eller om det är meningen att man skall vara undergiven så är man väl det. Men om man gillar det så är det ju knappast undergivet.  Själv får jag någon sorts maktkänsla, alltså raka motsatsen

• Snuttizen
    Anonym (Tjej 31) skrev 2012-07-16 23:55:55 följande:
    Måste fråga er andra vad ni tycker, vi satt en massa tjejer och diskuterade och fram på kvällen så handlade det om avsugningar.

Jag tyckte inte att något av det var det men många av dom andra skulle aldrig sätta sej på knä på golvet och ge en avsugning då det var förnedrande, jag gillar att ge min man avsugningar när jag själv inte är sugen på sex. Då ber jag honom sätta sej i fotöljen och så gör jag det skönt för honom.
    None of the above. Ursäkta min framfusighet, men dina väninnor framstår som indoktrinerade genuspedagoger. Det hjälper inte nämnvärt att betrakta sig som undergiven i varje given situation.
    När jag har händerna knutna bakom huvudet och ligger på ett rygg på ett bord och blir knullad i halsen, då skulle jag kunna fundera på att kalla det undergivet.
  • Anonym (Tjej 31)
    Snuttizen skrev 2012-07-17 00:18:46 följande:
    None of the above. Ursäkta min framfusighet, men dina väninnor framstår som indoktrinerade genuspedagoger. Det hjälper inte nämnvärt att betrakta sig som undergiven i varje given situation.
    När jag har händerna knutna bakom huvudet och ligger på ett rygg på ett bord och blir knullad i halsen, då skulle jag kunna fundera på att kalla det undergivet.
    Ja några var nog faktiskt genuspedagoger men några höll med mej också men jag var bara nyfiken på vad andra tyckte och inte bara vi som satt och diskuterade.

Ganska intressant vad olika folk kan tycka.
  • Anonym (Anon)

Med samma retorik så skulle jag också vara undergiven när jag går ner på min kvinna. Fast det kanske inte räknas för dina kompisar eftersom då är det dom som har det skönt.

• Anonym (Tjej 31)
    Anonym (Anon) skrev 2012-07-17 02:07:39 följande:
    Med samma retorik så skulle jag också vara undergiven när jag går ner på min kvinna. Fast det kanske inte räknas för dina kompisar eftersom då är det dom som har det skönt.
    Ska fråga nästa gång :)

Fast jag har faktiskt aldrig suttit och blivit slickad, tror inte jag skulle kunna komma sittandes så men man vet ju aldrig innan man provat.
  • teknikfreak

Tss - inte gå ner på knä för att det är förnedrande? Galet tråkig inställning, har gått ner på knä inför ons och gör det gärna i ett förhållande för att jag gillar det, räknas det?  Förstår att du inte höll med dina väninnor men tycker det låter som ni ändå hade en skitrolig diskussion Skrattande

Anonym (Tjej 31) skrev 2012-07-17 08:21:13 följande:
    Ska fråga nästa gång :)

Fast jag har faktiskt aldrig suttit och blivit slickad, tror inte jag skulle kunna komma sittandes så men man vet ju aldrig innan man provat.
     Jo det går alldeles utmärkt att komma sittandes och jag har även blivit slickad ståendes, något av det häftigaste jag varit med om. Stackars män jag träffat på, vad förnedrade de blivit Flört
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Ant3

Det handlar väl om den egna upplevelsen, vad situationen sätter igång för känslor hos en själv och personligen blir jag absolut påverkad av ställningar. Vet inte riktigt hur fan jag ska förklara men olika ställningar ger mig förutsättningar för olika tankar, idéer och fantasier - som jag inte nödvändigtvis måste göra handling eller dela med mig av för att det ska tända mig.

Jag tycker det är stor skillnad på att bli avsugen medan jag ligger på rygg i sängen och står upp med bruden framför mig på knä. Det senare ger mig en skön känsla av att både fysiskt och psykiskt vara i en maktposition och ställningen ger utrymme att kunna göra saker med henne om jag vill som förstärker känslan av att hon är undergiven mig.

Men det är väl som med satsen. Det finns de som tycker det kvittar vart den hamnar och inte lägger någon värdering i att få den i ansiktet, medan det för andra har en symbolik som de antingen njuter av eller absolut inte vill uppleva.

• Ant3
    Anonym (Anon) skrev 2012-07-17 02:07:39 följande:
    Jag slickar gärna, men skulle faktiskt inte gå ner på mina knän för att göra det.
    Det är en sak att göra det när vi ligger i sängen eller jag sitter i soffan och hon står framför mig.. men fan, sitta med mina knän på golvet, inte en chans Tungan ute
  • J   a   d   e   d
    Anonym (Tjej 31) skrev 2012-07-16 23:55:55 följande:

Vad som är förnedring i den enas ögon är det inte nödvändigtvis i den andres... I övrigt är det ju inte i alla situationer så att förnedring är lika med något negativt. 
    Inte helt säker på var undergivenhet kommer in i din frågeställning om sugpositioner. En kvinna som är undergiven behöver inte stå på knä för att suga kuk, men det kanske är så att det i mångas ögon ses som en kränkande och förnedrande grej att enbart ge sin partner njutning och låta honom styra. Det låter inte så kul att tänka så.  
    Obestämd
    Jeddan
  • Anonym (mango)

Jag underkastar mig gärna när det gäller sex, både jag och min kille tänder på det. har inga problem att gå ner på knä och suga av honom i stort sett när/var som helst.

Svar på tråden Avsugning är det att vara undergiven?