• Krambjörn

Ont i mage och rygg, kan ej ligga eller stå!

Nu i eftermiddags fick jag bubblig (orolig) mage och fick rusa in på toa och göra nr 2, Det riktigt knöt sig och vreds runt i magen och strax efter det började min rygg göra ont.
    Nu bränns det och gör ont i både mage och rygg.
    Vad kan det bero på?
    HAr de senaste två nätterna sovit på en soffa som ej varigt allt för skön pga jag haft panikångest och sen ätit LCHF men slutat med det för att äta mera varrierat.

Någon som har någon hu  om vad detta kan vara?
    Kan ej sova och är så orolig nu och min panikångest späs verkligen på nu      
  • Svar på tråden Ont i mage och rygg, kan ej ligga eller stå!
  • Christine 753

Du får se annars får du gå till läkare. Och ta ett prov det kan vara någon inflammation du fått i magen. Panikångesten ta långa djupa andetag 6-8 per dag massage är med bra. Lyssna på lugn musik.

• Anonym
    Christine 753 skrev 2012-07-17 00:09:43 följande:
    Du får se annars får du gå till läkare. Och ta ett prov det kan vara någon inflammation du fått i magen. Panikångesten ta långa djupa andetag 6-8 per dag massage är med bra. Lyssna på lugn musik.

Kan det bara bryta ut sådär?
    Akuten har ju stängt nu och man får ringa läkae imorgon för tidsbokning som kan dröja
    Kan ej sova pga smärtan  
  • Krambjörn
    Anonym skrev 2012-07-17 00:11:03 följande:

Kan det bara bryta ut sådär?
    Akuten har ju stängt nu och man får ringa läkae imorgon för tidsbokning som kan dröja
    Kan ej sova pga smärtan  

tryckte fel, skulle ej vara anonym
  • Krambjörn

finns det något man själv kan göra mot smärtan?

• malin7878

Kan vara en kombination av din oro samt kosten du ätit. Ta det lugnt och försök slappna av. Säkert inget att oroa sig för!

• Krambjörn
    malin7878 skrev 2012-07-17 00:26:26 följande:
    Kan vara en kombination av din oro samt kosten du ätit. Ta det lugnt och försök slappna av. Säkert inget att oroa sig för!

ok kan man få ont i ryggen av det?
    Magen är väldigt orolig, bränns i magen och bubblar och kurrar typ och känns uppblåst 
  • malin7878

Kan vara magkatarr. . Prova att köpa novalucol på Apoteket. Det neutraliserar magsyran och lugnar magen. . Är man irriterad i magslemhinnan kan det stråla ut i ryggen.

• Krambjörn
    malin7878 skrev 2012-07-17 00:43:56 följande:
    Kan vara magkatarr. . Prova att köpa novalucol på Apoteket. Det neutraliserar magsyran och lugnar magen. . Är man irriterad i magslemhinnan kan det stråla ut i ryggen.

Okej, ja det åter ju onekligen som det när man läser symtomen.
    Detjag har är ju:

Uppsväld mage
    Ont och brännande kännsla i magen speciellt uppe i magen
    osv     
Svar på tråden Ont i mage och rygg, kan ej ligga eller stå!