Ont i ryggen vecka 12?!!
Är så himla orolig nu, trotts att jag precis de senaste dagarna lugnat ner mig och VÅGAT tro att det kommer bli bra.. Men nu ikväll fick jag ont i ryggen, har sökt efter liknande men hittar inget som riktigt stämmer in.. Okej.. Såhär ligger det till, jag har inte haft en enda blödning under dessa 12 veckor jag varit gravid (nu idag, tisdag, går jag in i vecka 13, är alltså 12+0), men haft lite ont i magen rätt tidigt, men VUL v8 och UL v10+6 visade ett tickande hjärta och livligt foster. En gång hade jag ont i ryggen efter att ha hängt tvätt (några veckor sen) som gick över efter en natts sömn (trots oro). Ikväll känner jag likadant, en dov värk i nedre delen an ryggen, lite på sidorna som om jag böjt mig ner eller lyft tunga last (som jag dock inte gjort?), svårt att förklara men det går även ner i skinkorna lite, liksom området där rygg och skinkor möts, dock inte svanskotan! Tänk er att ni svankar hela dagen, lite sådan obehaglig värk, alltså inte strålande, huggande eller skarp! Har dock läst mycket att vid missfall är det vanligt med ryggsmärtor, så jag är riktigt orolig nu!!! :( Vet inte vad det kan vara! Någon som känt liknande?? Åh, ligger klarvaken och vill dö av oro... Och smärtan vägrar försvinna, tur dock att jag varken blöder eller har ont i magen och värken blir inte värre, i vissa liggande ställningar lättar den... Men den är ändå konstant där och började för 1-2 timmar sen... Fyy vad jag är rädd ...