Stattena Helsingborg?
hej!
gör en liten undersökning för mitt jobb och behöver veta lite om Helsingborg. mer specifikt om området Stattena. Hur är det området? vad bor det för folk? Hur ses det på av övriga helsingborg?
tacksam för svar!
hej!
gör en liten undersökning för mitt jobb och behöver veta lite om Helsingborg. mer specifikt om området Stattena. Hur är det området? vad bor det för folk? Hur ses det på av övriga helsingborg?
tacksam för svar!
Helsingborg är en underbar stad! Min pappa bor inte så långt ifrån stattena :)
Bra folk,någorlunda affärer :)
Jag har själv bott på stattena innan och trivdes jätte bra. Där jag bodde så var det bra folk i alla åldrar. Men känner inte till alla hus där precis. Där finns ju en del.
Där Finns tillgång till bra kommunikation och affärer vid centrumet.
Stattena är ett bra område, medelpriser på bostäder. Ligger bara några minuter från centrum men har även ett litet centrum själv (hemköp, netto, frisör, fiskbutik, pizzeria, grönsakshandel, bank). Bra kommunikationer med bussar. Där bor alltifrån yngre singlar, sambo/par, föräldrar med mindre barn samt äldre personer. :)
Stattena ses som ett av de bättre områdena i Helsingborg. Finns många områden som jag har blivit varnad för och Stattena tillhör definitivt inte dom. Det är dock inget 'fint' område så som norra hamnen.
Stattena är ett okej område med vanligt folk som bor där. Nära centrum, nära det "finare" Tågaborg. För övrigt tycker jag Helsingborg är en tråkig svensson-stad. Inget för alternativa människor, om man nu inte har lyckats finna en liten klick vänner som sköter sig själva. Fördelen med Hbg är närheten till havet.
Stattena är helt okej sedan Bolaget flyttade därifrån. Då försvann klientelet som gick på toa i gångtunneln och levde rövare i buskarna vid Stattena centrum, in till stan.
Ja, nu kissar de på sig på knutpunkten istället...