• Ruggugglan

Någon som vet vad Veterinärhuset i Värnamo och Djursjukhuset i Jönköping tar för kastrering av liten hund?

Jag vill kastrera vår hanhund som är 6 månader gammal. Det verkar skilja en del på priser runt om i landet och undrar om någon har koll på vad det kan kosta för en kastrering på en hund på 3-4 kg i Jönköping eller i Värnamo?

Någon tipsade om veterinären i Anderstorp men jag har som krav att hunden får vara kvar för observation tills han är någorlunda pigg.

• Svar på tråden Någon som vet vad Veterinärhuset i Värnamo och Djursjukhuset i Jönköping tar för kastrering av liten hund?
  • dezibel

Mellan 3-4000 får du betala, exakt summa hos din veterinär måste du ringa och fråga om. Är du säker på att dom kastrerar redan vid 6 månader? Man brukar vänta tills hunden är psykiskt och fysiskt färdig innan man gör ingreppet.

• Ruggugglan
    dezibel skrev 2012-07-17 15:59:39 följande:
    Mellan 3-4000 får du betala, exakt summa hos din veterinär måste du ringa och fråga om. Är du säker på att dom kastrerar redan vid 6 månader? Man brukar vänta tills hunden är psykiskt och fysiskt färdig innan man gör ingreppet.
    Jag har inte tänkt göra det nu, jag tänker vänta tills han är runt året. Sen är det ju stor infektionsrisk nu. Jag är mest nyfiken på priset för jag läste på nätet att det brukar gå på 3000-4000:- men någon nämnde att för en liten hund så borde det inte gå mer än för 1500:- i mina trakter (dvs. Värnamo med omnejd).
  • dezibel
    Ruggugglan skrev 2012-07-17 23:01:38 följande:
    Jag har inte tänkt göra det nu, jag tänker vänta tills han är runt året. Sen är det ju stor infektionsrisk nu. Jag är mest nyfiken på priset för jag läste på nätet att det brukar gå på 3000-4000:- men någon nämnde att för en liten hund så borde det inte gå mer än för 1500:- i mina trakter (dvs. Värnamo med omnejd).
    Om någon kastrerar för 1500 skulle jag dra öronen åt mig då det låter som "köksbordsoperation" typ utan narkos med bara sedering. Det är dyrare på kliniker men där har dom erfarenhet och utrustning  att rädda hunden om något går galet.
  • hundpuss

Ring runt och gör prisjämförelse? Nog bästa och enklaste sättet att få en uppfattning. 
    Skulle gissa runt 3-5 000 kr. 

• Ruggugglan
    dezibel skrev 2012-07-18 05:26:19 följande:
    Om någon kastrerar för 1500 skulle jag dra öronen åt mig då det låter som "köksbordsoperation" typ utan narkos med bara sedering. Det är dyrare på kliniker men där har dom erfarenhet och utrustning  att rädda hunden om något går galet.
    Jag skulle aldrig göra en kastrering någon annanstans än på klinik. Vill att de håller kvar honom tills han är pigg nog att åka hem.
Svar på tråden Någon som vet vad Veterinärhuset i Värnamo och Djursjukhuset i Jönköping tar för kastrering av liten hund?