• natha

vad köper man till en kille på 10år i present?

Ska kosta under 500 då vi redan har köpt två paket lego starwars gärna något skojigt! Tips?

• Svar på tråden vad köper man till en kille på 10år i present?
  • lykantrophona

Det beror väl på vad han är intresserad av. En 10-åring är inte en 2-åring: han har väl redan några saker han är intresserad av, och kanske har önskat sig? Vad är ert förhållande till honom, det låter som att ni är föräldrar (med tanke på två paket lego + rel. dyr present till?!) å ena sidan, men då borde ni väl också känna er son bäst?

När en av mina kusiner var 10 så gav jag honom böcker i julklapp, om jag inte minns fel.

Det här är så individuellt. Vilken typ av person är han?

• natha
    Mamma på heltid skrev 2012-07-17 16:52:04 följande:
    Biobiljetter
  • hallontryffel

Radiostyrd bil/flygplan/helikopter kanske? En bra bok (be bokhandelspersonalenom tips utifrån pojkens intressen) eller gör ett "presentkort" på en upplevelse (äventyrsbad, bio, sportevenemang el. dyl.)

• Nape

Biobiljetter är alltid uppskattat. Annars kan du kika på Teknikmagasinet, där hittar man det mesta. Kanske en klubba med skorpion i, frystorkade larver i olika smaker?

• natha
    lykantrophona skrev 2012-07-17 16:41:37 följande:
    Det beror väl på vad han är intresserad av. En 10-åring är inte en 2-åring: han har väl redan några saker han är intresserad av, och kanske har önskat sig? Vad är ert förhållande till honom, det låter som att ni är föräldrar (med tanke på två paket lego + rel. dyr present till?!) å ena sidan, men då borde ni väl också känna er son bäst?

När en av mina kusiner var 10 så gav jag honom böcker i julklapp, om jag inte minns fel.

Det här är så individuellt. Vilken typ av person är han?
    Det är till min bror Han är tio och jag 21 år gammal. Vi bor inte tillsammans så jag har inte jätte bra koll.
    Böcker kanske är en bra ide.. Han gillar lego och xbox..
    Men har alla spel redan och ännu mer lego känns tråkigt... :-P
  • natha
    hallontryffel skrev 2012-07-19 14:12:36 följande:
    Radiostyrd bil/flygplan/helikopter kanske? En bra bok (be bokhandelspersonalenom tips utifrån pojkens intressen) eller gör ett "presentkort" på en upplevelse (äventyrsbad, bio, sportevenemang el. dyl.)
    jag funderade också på radiostyrt
  • natha
    Nape skrev 2012-07-19 14:14:29 följande:
    Biobiljetter är alltid uppskattat. Annars kan du kika på Teknikmagasinet, där hittar man det mesta. Kanske en klubba med skorpion i, frystorkade larver i olika smaker?
    hahaha frystorkade larver`? är dom rikiga?? roligt iallafall :) jättebra idéer, tack :)
  • vampyria2

Samlat han på fotbollskort? Min 10 år tokig i det och det finna olika boxar och album som kostar lite mer som han säkert skulle bli jätte glad över att få.

Man kan beställa puppor i från tom titts (nätbutik tror jag att de har) som man får en nätbur med, efter några veckor så blir det fjärilar som man antingen kan ha kvar och mata eller släppa ut, mina ungar kommer nog aldrig glömma när vi hade en sån

• vampyria2
    vampyria2 skrev 2012-07-20 08:34:26 följande:
    Samlat han på fotbollskort? Min 10 år tokig i det och det finna olika boxar och album som kostar lite mer som han säkert skulle bli jätte glad över att få.

Man kan beställa puppor i från tom titts (nätbutik tror jag att de har) som man får en nätbur med, efter några veckor så blir det fjärilar som man antingen kan ha kvar och mata eller släppa ut, mina ungar kommer nog aldrig glömma när vi hade en sån
    Såg nu att de inte har den på nätaffären men om du är intresserad så ring till dem så kan de nog skicka den om du har långt dit.

En upplevelse kan också vara en rolig grej att få, nån musikal eller så eller om ni har nära till ett laserdome så skulle han helt klart älska att få åka dit med dig tex .-)
Svar på tråden vad köper man till en kille på 10år i present?