• anbiel

Sätter ni på bikiniöverdel på era småtjejer?

Jag har letat nya badtrosor till min fyra-åring och upptäckt att nästan alla butiker endast säljer hela bikinis för barn över blöjåldern. Jag vägrar köpa en hel bikini eftersom jag inte ens vill ge idén till min tjej att hon skulle behöva skyla sina små bröstvårtor.

Men vad tycker ni?
    Är det normalt att ha bikiniöverdel på fyra-femåringar?
    Är det ens ok?
    Är jag ovanlig eller tycker ni likadant?
    - Vid vilken ålder tycker ni att er dotter ska behöva börja skyla brösten?

Jag vill ha massor input men inga påhopp åt något håll!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-17 20:40
    För att förtydliga vad jag är ute efter:
    Det är endast er inställning till hela bikini till barnen.

Att skyla för solbränna (med solkyddsfaktor eller kläder) är en annan sak. Jag vet också att det finns butiker (typ Åhlens) som säljer underdelar. Men flera stora kedjor (tex HM, Lindex och Cubus) säljer bara hela bikni.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sätter ni på bikiniöverdel på era småtjejer?
  • martenanna

NEJ eftersom jag håller med dig om att det inte finns något att "skyla". Åhléns har "enbart" bikini/badtrosor så där har jag handlat till mina tjejer.

• timmy97

Finns underdelar på stadium. Och nej dottern har ingen överdel. Absolut inte.

• Furstinna

Nej. Jag skulle aldrig sätta bikiniöverdel på min flicka.

• Majsan70

I den åldern hade hon Tankini. förra året köpte jag en bikini i trekantsform o den har hon fått ha. Hon använder byxorna med eller utan överdel. Jag ser inget  galet med det alls.

• skogsvitter

Nej självklart inte. Jag har inte ens sett särskilt många bikinis i våra barns storlekar, mest baddräkter. Vi köper UV-dräkter, vilket finns på nästan varenda affär nu för tiden, kappahl, lindex, åhlens, stadium osv. En överdel är det naturligtvis. Men en som täcker både axlar, armar och mage.

• enanna

Tycker småflickor ska använda baddräkt. Inget skulle få mig att sätta bikiniöverdel på min dotter, men det är ändå ok om flickor o pojkar har olika badkläder Glad känns för naket med bara byxor tycker jag

• skogsvitter
    martenanna skrev 2012-07-17 20:30:49 följande:
    NEJ eftersom jag håller med dig om att det inte finns något att "skyla". Åhléns har "enbart" bikini/badtrosor så där har jag handlat till mina tjejer.
    Eh nej verkligen inte. Vi köpte UV-dräkten där till äldsta dottern för några veckor sedan, fanns ett mycket bra utbud av badkläder där faktiskt.
  • Karlstadtös

Baddräkt eller solskyddsdräkt till vår 3 åring.

Svar på tråden Sätter ni på bikiniöverdel på era småtjejer?