• Madelen21

migrän i flera dagar, flera som har liknande?

hej!

visste inte alls vart jag skulle posta detta inlägg...

tänkte höra om det finns flera som har migrän och hur får ni och vad funkar för er??
    jag brukar få migrän, inte så ofta men när jag väl får det så är det för jäkligt... blir helt slut och det bultar i ena tinningen och ibland får jag så jag vill spy...

för mig funkar ingenting mer än treo... men ibland funkar inte ens det...
    skitjobbigt!! å det jobbigaste av allt: när jag får migränen så sitter den i i flera dagar....

någon mer med samma/liknande problem??

har 2 barn att ta hand om och när man blir såhär så känns det som man bara vill gå och lägga sig, vilket inte är så lätt  alltid...'

hoppas verkligen detta släpper snart! 

• Svar på tråden migrän i flera dagar, flera som har liknande?
  • krompa

Jag har också samma problem... Jag blir oftast av med migränen några timmar efter jag tagit medicin, men tyvärr återkommer den så fort medicinen slutat verka under 3-4dagar.

Har du kollat med läkare om du kan få starkare medicin till när treo inte fungerar?
    Själv använder jag nu zomig (hade imigran innan jag flyttade och bytte vc) inga receptfria läkemedel fungerar för mig. Jag har ätit receptbelagd medicin mot min migrän sen jag gick i fjärde klass.

• Joz1a

Känner igen allt ni skriver. Jag får tyvärr "sova" bort tiden.. Har oxå barn. Så det e inte alltid d går att sova heller. Inga mediciner hjälper för mig..

• changes

jag har haft migrän sen jag var liten. Min mamma fick slåss mot läkarna för att de skulle kolla mig på allvar för enligt dom "kan en fyraåring inte ha migrän"...men min mamma fick rätt. Jag brukar få anfall som varar 1-5 dagar. Är det ordentligt kan jag inte stå,sitta eller röra på mig. och när den har släppt är jag "bakis" i 2-3 dagar. Mediciner fungerar inte för mig men jag hanterar smärtan bättre i ett mörkt svalt rum med en blöt kall handduk över ansiktet. 

Nu har jag en dotter på 2 månader och första 1,5 månaden präglades av migrän. Satt uppe på natten och ammade med en spyhink i ena handen och dottern i andra. Så fick sitta och spy samtidigt, som tur är har jag en snäll dotter (peppar,peppar) som tålmodigt väntade tills jag var klar. 

Akupressur fungerade mycket i tonåren för mig men inte lika mycket längre. Tänkte prova akupunktur snart, någon annan som fått "befrielse" av det? 

• Madelen21

skönt å höra att de finns flera...

jag har fått provat flera olika receptbelagda mediciner men jag har bara mått dåligt av dom...

men det som funkar är att vara i ett mörkt rum... dagsljus är en pina från helvetet....

känner än hur det pulserar i tinningen... det är drygt.... tur att sambon är hemma och inte börjar jobba förens eftermiddag... kanske jag kan vila lite innan han ska jobba....

hoppas verkligen det släpper snart....

jag orkar inte göra någonting å hemmet blir lite kaotiskt!!!

ska nog ta mig ett bad å försöka koppla av lite å se hur det känns...

dom har pratat om det när ja var till doktorn förut, att jag måste träna på att slappna av... lättare sagt än gjort när man har 2 barn som ständigt vill ha uppmärksamhet mm:)

men nu blir det iaf ett bad å se om man piggnar till litegrann:)                      

• världensstarkastebjörn

Hej på er!

Jag vet hur ni har det (migrän sen jag var 6-7 år) och käkar Naproxen mot min migrän. Men inte alltid den hjälper, speciellt inte när man är hemma och ska sköta barn och hushåll och inte kan gå och lägga sig på en gång...
    Så jag uppfann ett pannband som jag personligen tycker fungerar mycket bra =) Så varför inte dela med mig av det till alla migräniker, tänkte jag.

Kolla gärna här: www.migraband.se

Sidan är under rekonstruktion, ska lägga upp bättre bilder bl a.
    Vad tror ni? Kom gärna med synpunkter.

Jag tycker den lindrar mycket bra när jag har haft den i frysen, hjälper mig att stå ut ett tag till liksom. Men självklart måste jag även ta mina tabletter.

• Linda 28

fick mitt första migrän-anfall när jag var 10 och haft haft migran-anfall  sen dess. utan medicin kan mina anfall hålla på i 12-14 timma och då kräker jag upp till10 gånger per anfall. får otroligt ont i ena sidan av huvudet. jag har migrän med aura dvs  jag ser alltid flimmer eller såkallad synbortfall vid alla anfalll. jag har provat de flesta mediciner för migrän men ingn har hjälpt förrän jag fick Imigran injektioner. tar en spruta så fort jag känner eller ser i itt fall får ett anfall. det försvinner till 90% och jag kräker bara 1 gång. du borde kanske testa Imigran injektioner? lyckatill...

Svar på tråden migrän i flera dagar, flera som har liknande?