• Mariah1986

Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?

Hej finns de några fler i jkpg som ska göra ivf till hösten? hade vart kul att kunna kanske ses och stödja varandra eller bara ha en pra tråd här om de passar bättre :) Ingen av mina vänner går igenom de jag gör, så de kan va skönt att ha någon att dela detta med!

kram!

• Svar på tråden Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?
  • keng

Hej! Jag bor i Huskvarna och håller på med min första ivf. Började spraya suprecur i onsdags.
    Har du påbörjat din behandling ännu?

• Mariah1986

Hej Keng!!

Va roligt att du börjat :) Nä har inte börjat ännu! Har precis kommit ner till de bmi jag måste ha! Sen har jag försökt i tre veckor att få tag på barnmorskan på ryhov så att hon kan sätta oss i kö! Men har inte fått tag i henne än :/ Hur är dom uppe i Linköping!! Håller tummarna för er!!!!  

• keng

Vi var i Linköping i juni och träffade Elisabeth och hon var superbra. Vet inte om man får samma person vid äggplock och återförande eller om vi kommer träffa någon annan då.

Jag tycker iaf att det är jättespännande att vi äntligen är igång.

Vad har de för krav på BMI? Förstår att det är surt att inte få tag på barnmorskan. Man vill ju komma igång med det och slippa vänta.

• Mariah1986

Va skönt att höra att du bara har positivt därifrån :)
    Dom har krav på 30i bmi! Idag ska jag ringa barnmorskan igen och hoppas att hon svarar denna gången!!
    Hur lång tid fick ni vänta när ni sattes i kö?  

• keng

Vi träffade läkare och barnmorska i Huskvarna 11 maj och de skickade remissen omgående till Linköping. Sen fick vi tid i Linköping 29 juni. Där bestämdes det att jag skulle börja min behandling i aug. 
    Jag tycker det har gått hyfsat fort.  

Jag har endometrios så det fanns inget att utreda, det var redan klart vad det var som felade. 

Hur har det gått, fick du tag på barnmorskan? Men är det inte en läkare som skickar remissen?   

• Mariah1986

Keng

va skönt att de gick så fort hoppas att de kommer gå lika fort här! Jo de är läkaren som kommer skicka remiss, men bm och läkaren jobbar tillsammans! jag har inte fått tag på bm än :( och jag fick inte tag på någon på kvinnokliniken heller !! såå frustrerande!!!!!
    Hur mår du av sprayen ??

Svar på tråden Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?