Svårt att bli gravid efter missfall
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig! Det är så att jag hade ett missfall i slutet av mars 2012 (var då i vecka 8). Sedan dess har vi försökt bli gravida igen utan att lyckas. Först hade jag väldigt oregelbunden mens, men vid de två senaste försöken (slutet av maj och slutet av juni) så har vi lyckats pricka in ÄL perfekt (använder ÄL stickor) och mensen har kommit efter exakt 28 dagar (skönt att i alla fall ha regelbunden mens igen). Nu i juli visade graviditetsstickan positivt två dagar före mens, ändå fick jag mens två dagar senare. Nu visar det dock negativt. Var det missfall igen?
Sen så känns det så konstigt i livmodern. Det känns som om något finns där. Det trycker på högt upp på vänstra sidan i livmodern.Som när man var tidigt gravid (har ett barn från förut). Vad kan det vara? Jag tänker att något har blivit kvar från missfallet och jag därför inte blir gravid, men det gjordes ett ultraljud i slutet av maj och då sa barnmorskan att ingenting har blivit kvar efter missfallet.
Det är klart, man har väl en 25 % chans att bli gravid vid varje försök, så kanske vi bara måste vänta på vår tur. Ändå undrar jag om det finns någon som varit med om samma sak och som kan hjälpa mig.