• Flo

Norrländska städer - Vilken är din favorit?

Vilken norrländsk stad är din favorit? 

Om du inte har någon favorit så rösta på den du helst skulle flytta till utifrån hur du tycker att staden är, inte beroende på avståndet från din hemort. Och rösta såklart bara om du har varit i någon av städerna! 

Från norr till söder:

Luleå
    Skellefteå
    Umeå
    Örnsköldsvik
    Östersund
    Sundsvall
    Gävle 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrländska städer - Vilken är din favorit?
  • Zenobia

Hur kunde du glömma vackra Härnösand

Röstade på Sundsvall, närmaste staden och fin den med, bodde där innan vi flyttade till Härnösand. Var i Sundsvall i somras och längtar tillbaks.

• elina87a

Skellefteå såklart ;) Då jag bor här. Men Gävle är väl inte norrland heller ;)

• Flo
    Zenobia skrev 2012-07-18 09:56:09 följande:

Röstade på Sundsvall, närmaste staden och fin den med, bodde där innan vi flyttade till Härnösand. Var i Sundsvall i somras och längtar tillbaks.
    Det är många städer jag inte tog med  
    T.ex Piteå, Sollefteå och Hudiksvall, men nånstans behövde det dras en gräns

Men man får ju alltid ge en röst på någon annan stad, ort eller by som finns i Norrland men inte står i listan
    Berätta vad som är så speciellt med Härnösand!  
  • Flo
    elina87a skrev 2012-07-18 09:57:16 följande:
    Skellefteå såklart ;) Då jag bor här. Men Gävle är väl inte norrland heller ;)
    Nej, det tycker inte jag heller men geografiskt sett så är det ju det
  • JoBa

Röstade på Östersund. Där har man fin utsikt mot fjällen, och staden själv ligger vackert vid Storsjön. Dessutom är den alldeles lagom stor.

Hur den här omröstningen än går vill jag säga att jag föredrar vilken Norrlandsort som helst framför de där i söder.

• La Lola

Nu har jag inte varit i alla men jag svarar Östersund lite partiskt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Zenobia skrev 2012-07-18 09:56:09 följande:

Ja Härnösand är jättefint!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Zenobia
    Flo skrev 2012-07-18 09:59:11 följande:
    Det är många städer jag inte tog med  
    T.ex Piteå, Sollefteå och Hudiksvall, men nånstans behövde det dras en gräns

Men man får ju alltid ge en röst på någon annan stad, ort eller by som finns i Norrland men inte står i listan
    Berätta vad som är så speciellt med Härnösand!  
    Jo det måste man juh men tänkte Härnösand är rätt stort men försvinner med Sundsvall Därför röstade jag på grann staden

Härnösand är fint på sitt sätt för det ligger så fint vid vattnet, härlig miljö att gå runt och lagom stor stad. När man har Sundsvall rätt nära så räcker det med det lilla Härnösand har.
  • Argo

Vi kan argumentera om hurvida Gävle är "Norrland" eller inte (jag sägar att det inte är det) så om vi bara talar om riktigt norrländska städer vinner Umeå överlägset.

Den enda staden i Norrland som känns som lite grand "storstad", utbildning och framtid i alla fall.

Svar på tråden Norrländska städer - Vilken är din favorit?