• Anonym

Ont i underlivet (gravid) - är det foglossning eller vad?

Är gravid i vecka 33 & har börjat få så ont i underlivet. det är värst om nätterna då jag knappt kan vända mig om i sängen för det gör så ont mellan benen. Känns extra mycket när jag ska klä på mig och drar upp benen. Nu har det dock börjat kännas  hela dagarna. Vet inte med säkerhet om det gör ont i "mjukdelarna" eller om det är skelettet det gör ont i.... är det någon som känner igen sig och vet vad det kan vara? är det detta som kallas foglossning?

• Svar på tråden Ont i underlivet (gravid) - är det foglossning eller vad?
  • ccecy

Tror nog det är foglossning! så hade jag det iaf! Hoppas det inte blir värre :)

• Anonym

när bebben försöker fixera sig kan man få gnagande/skärande smärta i underlivet, mot livmodertappen sa min bm, men för mig har det kommit vid promenader som mest... gör det ont att vända sig i sängen så låter det som foglossning, för mig gör det ont mer ytligt, under magen

• petra11

Ja det är nog foglossning, jag har likadant när jag har suttit "fel" lite för länge eller gått för mycket. Man ska försöka hålla ihop benen när man vrider sig i sängen/stolen tror ja. Att ligga o vila i soffan hjälper för mig!

Svar på tråden Ont i underlivet (gravid) - är det foglossning eller vad?