Hjälp, egen vårdnad?
Pappan bryr sig inte. Vi gick isär när våran dotter var fem månader, hon stannade då hemma hos mig (I våran föredetta gemensamma lägenhet) för att jag ammade och för att det var jag som hade haft henne mest. Även om vi bodde tillsammans så var det jag som fick ta hand om henne mest då han spelade sina dataspel eller var ute och roade sig.
Nu är vår dotter över året och han träffar henne väldigt sällan. Jag har pratat med familjerätten om vad som är bäst för henne och så och de sa att han måste träffa henne några gånger i veckan så hon börjar lära känna honom innan det blir något snack om att hon ska sova hos honom eller åka till honom över dagen. Han träffar henne Max en gång varannan vecka och det är då i en timme ungefär. Sist han träffade henne hade det gått ca fem veckor, alltså över en månad.. Och nu har det gått två veckor sedan han var här och jag har inte hört ett ljud från honom.
Han hörde inte heller av sig på hennes födelsedag och frågar sällan hur hon mår och aldrig hut olika BVC besök går och sånt. Han bryr sig inte även om han hävdar att han gör det. Jag är så trött på attt han lovar att komma hit och träffa henne och sedan inte kommer eller ändrar sig dagen innan. Eller så hör han av sig ca 22.30 och frågar om han kan komma dagen därpå trots att jag bett om framförhållning tusen gånger..
Jag börjar tröttna på detta något extremt, varför ska han få ha vårdnaden när han träffar henne max två timmar per månad? Kan även tillägga att han åker iväg på olika festivaler och liknande men han har inte tid att träffa sin dotter?
Så, om jag vill söka egen vårdnad hur gör jag då? Kostar det någonting? Och hur lång tid kan det ta?
MVH