• Anonym (naglar)

Vad behöver man för att bygga naglar?

Ja, jag vill börja bygga mina egna naglar, så billigt som möjligt.
    Bygger du och använder du isf akryl eller gel? Vilket är bäst? vad är billigast?

Vad behöver man?
    Tell me :D 

• Svar på tråden Vad behöver man för att bygga naglar?
  • Silje92

För det första så är det inget bra att köpa grejer och bygga naglarna själv. Är man inte riktigt utbildad så är det lätt att man gör fel och skadar sin egna nagel. Både med filen, verktyg men också hygienmässigt. Kommer det fukt och annat som inte ska vara under materialet så kan du få allvarliga svampinfektioner samt andra besvär med naglarna.

Känner en som gjorde hemma på folk. Utan utbildning. Förutom att det såg fruktansvärt ut så fick folk mkt svåra problem med sina naglar. Med svamp och nagellossning.

Men om du mot all förmodan struntar i detta och vill bygga ändå så har jag (på salong) både testat gel och akryl.
    Jag föredrar akryl, då det håller mycket bättre än gel samt ser bättre ut.

Tror dock att jag hört att det är enklare att arbeta med gel. Gel måste du ha UV lampor till. Håller inte lika bra. Vid borttagning av dessa så filar man bort materialet. Filar du för mkt slipar du ner din egen nagel. :(

Jag hade själv akryl i några veckor här. Men tog bort dem i måndags. Akryl är ett slags pulver och vätska du jobbar med. Är vad jag hört svårare att arbeta med. Och det luktar väldigt illa oxå. Sen vet jag att håller man på mkt med akryl måste man göra tester för nått med halter i kroppen.

När man tar bort akryl så sitter du med naglarna i aceton. Ingen höjdare. Sen "spettar" man bort dem. Gör lite ont. Du har säkert testat? .

Till akryl behövs inga lampor. Det härdar av sig självt.

Hoppas du gör ett klokt val!

Kram :)

Svar på tråden Vad behöver man för att bygga naglar?