Hundburar eller galler till bil?
Vår familj ska utökas från en vovve till två och jag vill säkra bilen inför detta.
Några som har tips på vart man kan få tag på billiga men bra burar eller galler till bilen?
Vår familj ska utökas från en vovve till två och jag vill säkra bilen inför detta.
Några som har tips på vart man kan få tag på billiga men bra burar eller galler till bilen?
Jag skulle satsa på en bur. Då kan du ha bakluckan öppen med hunden i buren vid behov.
Kolla blocket och liknande sidor
Satsa på en bur. Galler ger inget skydd vid en krock utan mer bara möjligheten att ha bakluckan öppen när bilen är parkerad...
Kolla Kulltorps pressgjuteri eller två lösa singelburar från Artfex kanske?
Jeppe.se köpte vi våra. Kanske ganska dyra men värt det om man krockar eftersom dom burarna garanterar en viss vikt.
Jag köpte en s.k. utställningsbur på Blocket. De kostar väl ungefär 500 kr beroende på storlek.
Jag har ingen egen bil så det var en bra lösning när jag lånar bil av andra. Men i framtiden när jag har egen bil kommer jag satsa på en "riktig" bur som är trafiksäker på ett annat vis och passar bilen bättre.
Personligen tycker jag bur är bättre än galler, som andra skrivit, så man kan ha luckan öppen och lufta.
Bur är betydligt säkrare både för dig och hunden vid en krock.
Det är värt att lägga lite extra stålar om man finner säkerheten viktig för hunden. Bäst på marknaden är MIM då den är utformad för att skydda både hund och passagerare i baksätet. Finns gott om begagnade sådana på Blocket.
Man ska alltid ha hundarna i olika burar. Mest för att man aldrig vet. Och interaktionen mellan hundarna, även om det är lek kan störa föraren.
Nej nu såg jag att ja skrivit fel, jeppe.com ska det vara! Dom är super bra!
Då blir det att leta reda på lämplig bur då Tack för alla tips.
Köpte bur till vår hund på arken zoo.. Kostar runt 3000 kr, men det är det värt alla gånger!
Ja 3000 var ju billigt. Våra kostade 7500 och 8000 ;)